Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  täcken på hästar?  (läst 5132 gånger)

lite_av_varje

  • Gäst
Re:täcken på hästar?
« Svar #20 skrivet: 03 jan-07 kl 19:09 »
När en diskussion övergår från att diskutera åsiker och fakta, till att vakta på sin personliga prestige. Då kanske det är dags att göra som Elijah och dra sig ur, eller att parterna tar det privat. Det blir rätt tradigt för oss andra att läsa annars och ger oss kanske inte så mkt. kunskap. Meningen är väl att man ska ha blivit "lite" klokare när man loggar ur.

Jag har blivit ombedd att låsa denna tråd. Men vädjar hellre till eran bättre natur, att hålla er till ämnet och göra det på ett trevligt sätt.

jag håller väl mig till ämnet? men detta ämne om just täcken kan diskuteras i all oändlighet. alla delar inte samma uppfattning. alla har olika åsiker och kommer alltid att ha. medans andra menar på att man ska "skydda" hästen med ett täcke så anser jag att den skyddar sig bäst, så som den är gjord för att klara vårat klimat! lägger ner denna tråden då folk inte kan diskutera lugnt!
« Senast ändrad: 03 jan-07 kl 19:12 av lite_av_varje »

lite_av_varje

  • Gäst
Re:täcken på hästar?
« Svar #21 skrivet: 03 jan-07 kl 19:10 »
Jag hade helst slutat skriva i tråden för längesedan, om nu
lite_av_varje kan sluta adressera mig med opassande frågor.
Och lite_av_varje, för guds skull,  sluta vara otrevlig i CAPS
mot andra människor. Jag tar härmed bort alla mina inlägg,
vill inte vara en del av denna cirkus/monolog  8)

det är inte min mening att använda CAPS, men i min iver slår den på ibland! sorry!!! *blir eld och lågor ibland*

Vale

  • Inlägg: 91
Re:täcken på hästar?
« Svar #22 skrivet: 03 jan-07 kl 19:35 »
jag håller väl mig till ämnet? men detta ämne om just täcken kan diskuteras i all oändlighet. alla delar inte samma uppfattning. alla har olika åsiker och kommer alltid att ha. medans andra menar på att man ska "skydda" hästen med ett täcke så anser jag att den skyddar sig bäst, så som den är gjord för att klara vårat klimat! lägger ner denna tråden då folk inte kan diskutera lugnt!

Jag har följt denna diskussion lite "vid sidan om" och undrar nu i efterhand varför lite_av_varje överhuvud taget startade tråden?
Mitt intryck är att du ville bli arg på alla som är av avikande åsikt.
Du hade aldrig lust att lyssna på andras åsikter, utan hade redan låst fast dig vid att alla som resonerar på annat sätt har helt fel.
Det här är, tycker jag, fel anledning att starta en tråd.
Det är aldrig så illa att det inte kan bli värre.
Det är aldrig för sent att ge upp.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

497 gäster, 2 användare (1 dolda)
Radar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser