Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Leverantör stängselutrustning.  (läst 3064 gånger)

henrik.np

  • Inlägg: 26
    • Uppland
Leverantör stängselutrustning.
« skrivet: 11 jun-16 kl 07:27 »
Sorry nu blir det lite dubbelpostning. Var köper ni stängselutrustning? Har koll på granngården och lantbutiken men vad finns det mer? Ska köpa in en hel del så jag vill få det rätt.

Tiomilaskogen

  • Inlägg: 279
    • Dalarna
SV: Leverantör stängselutrustning.
« Svar #1 skrivet: 11 jun-16 kl 08:11 »
Jag har fått bra pris från Bole och LG-produkter. Skriv ihop vad du vill ha och be om offert. Jag fick 10% från Nordpost i början men nu är Bole billigast på det jag köpte senast. Glöm inte Blocket. Kan finnas bra begagnade grejor som är billiga om du monterar ner det själv.

skräptanten

  • Jane of all trades
  • Inlägg: 3917
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
SV: Leverantör stängselutrustning.
« Svar #2 skrivet: 11 jun-16 kl 08:23 »
Jag skulle säga vilken som helst utom G-gården! Stängselgrejer kan bli skrymmande (=dyr frakt), så det kan löna sig att själv åka till en privat bonnabutik och hämta hem grejerna. Om här finns någon som bor i din närhet kanske hen kan tipsa om vilken butik som är bäst! Finns det flera kan du jämföra pris och kvalitet innan du bestämmer dig. På stolp kan det vara stora variationer i pris.
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

henrik.np

  • Inlägg: 26
    • Uppland
SV: Leverantör stängselutrustning.
« Svar #3 skrivet: 11 jun-16 kl 10:05 »
LG var ju väldigt välsorterade!

Gilbert

  • Gäst
SV: Leverantör stängselutrustning.
« Svar #4 skrivet: 11 jun-16 kl 10:29 »
LG tar typ 900 SEK plus moms i frakt oavsett antal pallar.

Men kan du inte hjälpa till och lasta av debiteras dyra krankostnader (läs det finstilta).

Köper du en pall stolpar är frakten 20% av kostnaden.

Bättre att pruta inlockat butik och köra hem med släp och göra alla ärenden på sträckan samordnat och få ut mest av resan.

olivia.k

  • Inlägg: 1455
    • Jämtland
SV: Leverantör stängselutrustning.
« Svar #5 skrivet: 12 jun-16 kl 10:15 »
Jag brukar handla lokalt för då slipper man fraktavgiften. I min stad säljer "lantmännen maskin" mycket stängselutrustning till bra pris, som trästolpar.

När jag har beställt saker som inte går köpa lokalt har jag beställt från bandini för det är en grossist som håller lägre pris än LG.

De mesta jag har är dock begagnat som jag fått gratis alt betalat en liten peng för. Jag har fått många hundra meter fårnät genom att plocka ned det själv.

Granngården försöker jag undvika för de har så höga priser.

Neon Knight

  • Inlägg: 932
    • -
SV: Leverantör stängselutrustning.
« Svar #6 skrivet: 12 jun-16 kl 12:18 »
Granngårdens priser på trästolpar är riktigt bra. I övrigt rekommenderar jag LG-produkter.

Tellusbutiken för oss i Strängnäs. :)

metbäcksfru

  • Inlägg: 22
    • Värmland
    • "Frun" i Metbäcken
SV: Leverantör stängselutrustning.
« Svar #7 skrivet: 12 jun-16 kl 18:51 »
Här blev det stolpar från Granngården eftersom det var så höga fraktkostnader att beställa från annat håll + extra avgifter när det ska lossas.
När man köper hel pall stolp på GG så är det ju rätt okej rabatt tycker jag. Var så enkelt också att åka dit med släpkärran och så lastade de på pallen med trucken. Bara att åka hem, sprätta upp och langa ut stolparna ;D.

Köpt det mesta där faktiskt, vi har inte alltför mycket annat på nära håll att välja på till lägre pris.
Utflyttad norrländska som nu bor på lantbruks-/skogsgård i nv Värmland.
Sambo, hund, 2 katter och två dvärggetsbockar.

Gilbert

  • Gäst
SV: Leverantör stängselutrustning.
« Svar #8 skrivet: 12 jun-16 kl 19:33 »
Smart köp, bästa pris per stolpe totalt.

olivia.k

  • Inlägg: 1455
    • Jämtland
SV: Leverantör stängselutrustning.
« Svar #9 skrivet: 12 jun-16 kl 20:35 »

Köpt det mesta där faktiskt, vi har inte alltför mycket annat på nära håll att välja på till lägre pris.

Var bor du då? Har inte lantmännen någon butik där du bor? Granngården säljer ju allt möjligt så därför har de högre priser. Här i Östersund ligger de centralt och med hög lokalhyra så blir priserna därefter. Men sen har vi förutom lantmännens butik en "djur och natur"-butik, (svenska foder) som säljer stolpar, samt en privat foderbutik som också säljer stängselutrustning.
Men i början köpte jag också mycket på Granngården eftersom den ligger i centrum och det tog tid innan jag hittade till de andra butikerna där bönderna handlar.

Gilbert

  • Gäst
SV: Leverantör stängselutrustning.
« Svar #10 skrivet: 12 jun-16 kl 21:13 »
//feltryck på paddan.

metbäcksfru

  • Inlägg: 22
    • Värmland
    • "Frun" i Metbäcken
SV: Leverantör stängselutrustning.
« Svar #11 skrivet: 13 jun-16 kl 12:58 »
Var bor du då? Har inte lantmännen någon butik där du bor? Granngården säljer ju allt möjligt så därför har de högre priser. Här i Östersund ligger de centralt och med hög lokalhyra så blir priserna därefter. Men sen har vi förutom lantmännens butik en "djur och natur"-butik, (svenska foder) som säljer stolpar, samt en privat foderbutik som också säljer stängselutrustning.
Men i början köpte jag också mycket på Granngården eftersom den ligger i centrum och det tog tid innan jag hittade till de andra butikerna där bönderna handlar.

Jag bor i nv delen av Värmland och vi har ingen Lantmännen-butik här. Närmaste är väl Karlstad (13 mil). Svenska Foder finns det en återförsäljare för i Arvika (9 mil), och en privat butik finns i krokarna men den var dyrare på både stolp och en del annat. De flesta bönderna här beställer ju på nätet via lastbil för att de har möjlighet att lossa själva med sina traktorer/maskiner de har på gårdarna.
Men det var ju enbart ett par kronor det diffade i inköpspris på stolparna per styck när jag kollade upp priser på nätet jämfört med det pris jag fick på Granngården för hel pall. Och så skulle ju lossningsavgiften ha tillkommit och då blev det mycket dyrare! ;D Så jag är helt nöjd med GG's pris faktiskt!
Utflyttad norrländska som nu bor på lantbruks-/skogsgård i nv Värmland.
Sambo, hund, 2 katter och två dvärggetsbockar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

294 gäster, 2 användare
xaelanar, Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser