Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ekologiskt koncentrat  (läst 1695 gånger)

Chaplin

  • Inlägg: 2
    • Dalsland
Ekologiskt koncentrat
« skrivet: 13 okt-18 kl 12:28 »
Vill ge mina höns endast ekologiskt foder. Har tillgång t säd ( havre o vete)o ger snäckskal. Finns något koncentrat att komplettera med som är ekologiskt-o i säck! Har själv inte hittat.

Aina

  • Inlägg: 38
    • Värmland
SV: Ekologiskt koncentrat
« Svar #1 skrivet: 19 nov-18 kl 21:28 »
Svenska Foder har en sort som heter Värp Eko Trygg.

Nina W

  • Inlägg: 3995
    • Värmland
SV: Ekologiskt koncentrat
« Svar #2 skrivet: 19 nov-18 kl 22:02 »
Värp eco trygg är inte ett koncentrat utan ett helfoder för värphöns. Men än fast jag drygar ut det så värper mina hedemoror bra när det är säsong. Genbanken vill inte att man ska ge värpfoder alls men jag har inte plats till mer än 8 höns och alltid är det minst en som vill ruva och några är glada pensionärer som bara lägger något ägg då o då. Därför behöver jag alla ägg jag kan få och ger dom värpfoder i april-augusti ändå.

 

Lise

  • Inlägg: 355
    • Värmland
SV: Ekologiskt koncentrat
« Svar #3 skrivet: 20 nov-18 kl 05:57 »
Vintertid när hönsen inte hittar småkryp mm ute är det ju hönsägarens ansvar att se till att djuren får alla näringsämnen de behöver. Spannmål räcker inte. Helfoder eller värpfoder är då en enkel och säker lösning. Man vet de får vad de behöver utan att behöva lära sig precis vilka aminosyrer mm de behöver och i vilka livsmedel det finns.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

727 gäster, 4 användare (1 dolda)
Själv är bäste dräng, Anders Flix, ÖsterFröken

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser