Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ankarsrum Assistenten- vilka tillbehör?  (läst 2142 gånger)

Dwrgi

  • Inlägg: 50
    • Övriga världen
Ankarsrum Assistenten- vilka tillbehör?
« skrivet: 30 jan-19 kl 11:21 »
Jag har funderat på att köpa några tillbehör till min hushållsassistent, men velat lite eftersom de är så dyra. Vi har inga andra elektriska hushållsapparater (mixer, matberedare, elvisp osv), så de flesta tillbehören, förutom till pasta, är av intresse.

Har du några erfarenheter eller synpunkter på något/några av de olika delarna?

javill

  • Inlägg: 11370
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Ankarsrum Assistenten- vilka tillbehör?
« Svar #1 skrivet: 31 jan-19 kl 00:59 »
Ankarsrums hushållsassistent hette Elektolux innan och tillbehören till den passar även Ankarsrum. Jag har köpt två begagnade maskiner för att jag ville åt tillbehören bl a köttkvarn och passertillsats. Det blev billigare än att köpa nya tillbehör.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

TW

  • Inlägg: 2684
    • Finland
SV: Ankarsrum Assistenten- vilka tillbehör?
« Svar #2 skrivet: 31 jan-19 kl 07:37 »
Jag har en Electrolux asistent och mamma har en men ingen av dem är tilläggsutrustad.

Köttkvarnen lär fungera ganska bra sägs det. Min kusins fru har en sådan som har varit fasters.
« Senast ändrad: 31 jan-19 kl 14:53 av TW »
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

Dwrgi

  • Inlägg: 50
    • Övriga världen
SV: Ankarsrum Assistenten- vilka tillbehör?
« Svar #3 skrivet: 31 jan-19 kl 13:44 »
Ankarsrums hushållsassistent hette Elektolux innan och tillbehören till den passar även Ankarsrum. Jag har köpt två begagnade maskiner för att jag ville åt tillbehören bl a köttkvarn och passertillsats. Det blev billigare än att köpa nya tillbehör.
Det var ju smart!

Fast jag bor inte i Sverige så då får man ju räkna in frakten också.

Jag säger fortfarande Electrolux och får rätta mig jämt. Men i Sverige vet de flesta ju vad man menar när man säger bara Assistenten.

 

Dwrgi

  • Inlägg: 50
    • Övriga världen
SV: Ankarsrum Assistenten- vilka tillbehör?
« Svar #4 skrivet: 31 jan-19 kl 13:47 »
Jag har en ankarsrum asistent och mamma har en men ingen av dem är tilläggsutrustad.

Köttkvarnen lär fungera ganska bra sägs det. Min kusins fru har en sådan som har varit fasters.
Skönt att höra positiva omdömen.

Jag har haft min i 6 år nu och den är som ny, men jag hade inte råd med mer än grundpaketet när jag köpte den.

TW

  • Inlägg: 2684
    • Finland
SV: Ankarsrum Assistenten- vilka tillbehör?
« Svar #5 skrivet: 31 jan-19 kl 14:53 »
Fast jag skrev fel av misstag. Båda assistenterna är naturligtvis Elektrolux. Skall rätta mitt inlägg.

Min Electrolux Assistent som tidigare var fasters har jag och flickvännen plockat isär och bytt lager och stefapackningar och olja i. Nu går den bra igen. Den börjar väl vara över 40 år gammal och har gått extremt mycket. Mammas Assistent är väl ett par tre år nyare för den var ganska ny då jag föddes. Den har också gått mycket.
Efter att ha sett insidan skulle jag rekommendera ett oljebyte vart tjugonde år eller så.

Flickvännens föräldrar har en Ankarsrum av det nyare slaget. Den fungerar bra den också.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

Palle500

  • Inlägg: 116
SV: Ankarsrum Assistenten- vilka tillbehör?
« Svar #6 skrivet: 03 feb-19 kl 06:35 »
Det var ju smart!

Fast jag bor inte i Sverige så då får man ju räkna in frakten också.

Jag säger fortfarande Electrolux och får rätta mig jämt. Men i Sverige vet de flesta ju vad man menar när man säger bara Assistenten.

Köp begagnad för tillbehörens skull. Sen ber du säljaren att endast skicka tillbehören, resten kan säljas igen, alt gå på återvinningen.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

544 gäster, 2 användare
xaelanar, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser