Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Går i burfågelköpar tankar..  (läst 3380 gånger)

pålandet

  • Inlägg: 69
    • Småland
Går i burfågelköpar tankar..
« skrivet: 11 jul-14 kl 09:25 »
Efter att ha haft små kycklingar kvittrande och kacklande på köksbänken nu ett tag så kommer det kännas tomt.
Har vant mig vid ljudet och jag tycker det är trevligt att mötas av ljudet och av sällskapet.
Sakta men säkert har tanken med tamfågel i bur börjat att gro och jag har tittat lite på olika t.ex. undulat,kanariefågel,sparvpapegoja och kakariki men då jag är gammal nybörjare kan man säga (hade undulater för 30 år sedan) så skulle jag behöva lite råd ang de olika sorterna =)

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Går i burfågelköpar tankar..
« Svar #1 skrivet: 11 jul-14 kl 16:15 »
Undulater brukar vara lätta att få tama.. Zebrafinkar är ganska trevliga också...
Fjäderfän och kaniner

MrsB

  • Inlägg: 240
    • Småland
SV: Går i burfågelköpar tankar..
« Svar #2 skrivet: 11 jul-14 kl 17:39 »