Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Går det att kombinera kennel o småbarn?  (läst 2425 gånger)

flingan

  • Inlägg: 61
    • Västerbotten
Går det att kombinera kennel o småbarn?
« skrivet: 23 mar-06 kl 22:23 »

Jag frågar för att min dröm och mitt mål är att skaffa kennel.
Men jag vill gärna ha barn oxå..
Hinner och orkar man att ha både och?
Jag vill inte ha någon superstor kennel, kanske 1 kull varje/varannat år, sen tänkte jag inte jobba heltid utan kanske 75 % så jag får vara mycket med barnen och hundarna!
Tre små busungar vill jag ha..
Just nu har vi två hundar o två katter, dom gör vardagen meningsfull och livet roligare! =)

Är det någon som har erfarenhet av att ha kennel?
Eller barn + hund överhuvudtaget?
När man är barnledig är man ju iallafall hemma, men barnet behöver ju mycket tid och omtanke, likadant med valparna!
Förr eller senare SKA jag ha kennel men gärna så fort som möjligt! =)


Anna.D

  • Inlägg: 278
Re:Går det att kombinera kennel o småbarn?
« Svar #1 skrivet: 24 mar-06 kl 19:48 »
Jag har kennel och små barn.Fyra hundar och 3 barn,tvillingar på 4,5 år och en liten på 3 månader.jag tycker det funkar bra.
tar en kull valpar om året och har ett särskillt rum till valparna så att jag har koll att barnen inte gå in till dem utan mig.åker på utställningar så rycker farmor in och hjälper till med barnpassning.Klarar ju inte att ha någon större kennel men en liten går bra.kan ju erkänna att jag inte är någon som springer mycket på stan utan är heller hemma och fixar med djur och barn och då hinner man./Anna

Neta

  • Gäst
Re:Går det att kombinera kennel o småbarn?
« Svar #2 skrivet: 28 mar-06 kl 21:53 »
Visst går det att kombinera!! De flesta av oss uppfödare är/har varit småbarnsföräldrar också!
Själv hade jag som mest 12 hundar (ankor, höns och katt) och samtidigt två blöjbarn, for på utställningar, visserligen såg det  väl ut som ett flyttekipage när jag kom men det gick. Hade ofta en väninna med mig så tillsammans hade vi oftast 5 hundar och tre barn med oss! Barnens farmor var gammal men kunde ibland ta hand om ett av barnen när vi åkte på utställningar. Hade ofta kennelflicka hemma med resten av hundarna men vågadee inte lämna barnen också!
Men sen är det ju upp till en själv vad man gör av situationen om man klarar det eller ej!

Lycka till!

Neiklot

  • Gäst
Re:Går det att kombinera kennel o småbarn?
« Svar #3 skrivet: 07 apr-06 kl 14:45 »
Det är väl som vilket slitgöra som helst, att skaffa kennel alltså.

Bönder med kor eller grisar, kan ju ha barn, och stabor med 12timmarsjobb kan ju ha barn.

Så det funkar säkert alldeles utmärkt, dessutom är du ju nära dina barn, nästan jämt.

jessica93

  • Gäst
Re:Går det att kombinera kennel o småbarn?
« Svar #4 skrivet: 19 jul-06 kl 12:03 »
heej !
sj är jag dotter i en stor kennel med rottweiler o vi har ungefär 2 kullar varge år om inte mer :P
o mina föreldar såg det inte som en svårighet med både och bara man passar små barnen med hundarna när dom äter o sånt du vet ! :)
men jag tycker nu när jag är 13 år att det är rätt jobbigt för när man ska ha hem komspiar så är nån hundrädd eller allergisk
man måste ha hundrum när man ska ha valpar det blir trångt med alla hundar o fam blir trött o irreterad på varnadra när det är så mkt men hundar skola = läxor shcuss till dagis iförsejj snackar jag om framtiden o många tänker vell att hundar är jättekul men om man har hafft det sen man hoppa ur magen så är det inte lika kul...
bara så du vet vad dina barn KANSKE tycker i framtiden !
mvh jessica

Alfa

  • Gäst
Re:Går det att kombinera kennel o småbarn?
« Svar #5 skrivet: 20 jul-06 kl 08:17 »
Hej Flingan!
Med risk för att låta som pessimisten Allan men det finns ju inga garantier för att du får barn även om du vill. Låt inte din dröm vila om du har möjlighet att förvärkliga den redan nu. Jag vet många som har mycke djur och barn. Eftersom du är medveten om att det kan bli problem tror jag att du har jättebra förutsättningar. Jag önskar dig all lycka med dn kennel och bebeisplaner, lite nyfiken bara men vilken ras har du tänkt välja? Lycka till från Alfa

Rubinen

  • Inlägg: 197
  • Älska din nästa så som dig själv
    • Uppland
Re:Går det att kombinera kennel o småbarn?
« Svar #6 skrivet: 20 jul-06 kl 08:43 »
Här är en till som haft kennel o barn samtidigt
Jag såg inga nackdelar med det Bara den vuxne har koll på barn o valpar
Jag tror vi hade många fördelar med att ha en massa barn
när det gäller den metala biten på hundarna
vi födde upp en bruksras o gick mycket efter den mentala biten och har man barn händer  det mycket omkring
Plötsligt kan det tex dyka upp ett sk spöke mm mycket bra naturlig träning
Barnen tyckte det var jättekul med utställningar De lärde känna massor av nya barn o hade jätteroligt med dem
Allt hänger på de vuxna att se till att barnen lär sig umgås med hundarna ta hänsyn till valpar som ska sova tex
Vi hade ochså ett valprum där barnen bara fick vara tillsammans med en vuxen LYCKA TILL
« Senast ändrad: 20 jul-06 kl 08:45 av Rubinen »
Älska din nästa så som dig själv

Sia

  • Inlägg: 1237
    • Dalarna
Re:Går det att kombinera kennel o småbarn?
« Svar #7 skrivet: 01 aug-06 kl 01:22 »
Man behöver ju inte planera in en kull när allt känns som jobbigast med barnen, att ha en valpkull är ju intensivt jobbigt/sömnlöst  de veckorna när tiken är dräktig/har valpar, resten av året är det som att ha hund som alla andra.  Man får helt enkelt känna efter hur mycket man orkar!
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ta en valpkull under grav. men hadde inga problem att ta hand om tre hundar, två katter, höns under den perioden.
Men man är ju inte gravid flera år i sträck  ;)
Det är skoj med hundar, Lycka till med kenneln!
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

flingan

  • Inlägg: 61
    • Västerbotten
Re:Går det att kombinera kennel o småbarn?
« Svar #8 skrivet: 19 aug-06 kl 16:14 »
Hej! Vad många fina svar jag fått!

Särskilt kul att höra från dej jessica, som vuxit upp med kennel!

Jag har själv varit med hundar sen jag kom ur magen och det har aldrig varat några problem, tvärt om har hundar blivit en livsstil!
Gillade kompisarna inte hundar så var de heller inga bra kompisar..;) När de allergiska kusinerna hälsade på så var vi utomhus.
Min bror är däremot inte alls intresserad, men han gillar dom.

Skönt att höra att det går!
Hade oxå tänkt att ha ett valprum.

Rasen är Australian Shepherd, en sprallig o aktiv vallhund.
Den är ganska uppdelad i utställnings och arbetslinjer och jag tänkte tillhöra dom som blandar dessa.

Sen skulle det vara kul att ha en mindre sällskapshund oxå, tex. japansk spets.

Jag letar just nu efter en bra kull att ta en tik ifrån.
Jag hör av mej när kenneln kommit igång, då får ni komma o titta på valparna!

Kram!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

405 gäster, 2 användare
TindraTyra, sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser