Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gör egen hemsida om hembygging och lita anntat för novisen  (läst 1245 gånger)

johanboiwe

  • Inlägg: 1
    • Hälsingland
    • Boiwes hemsida om tillverkning av: Öl, cider, vin, ost och annat
Hej, jag är ny här på forumet.

Jag har startad en egen sida om hembryggning som visslingen inte har mycket innehåll i dagsläget, men jag expanderar sidan nästan dagligen. Mitt mål med sidan är att göra en enkel hemsida med tydliga instruktioner och mycket bilder, det kommer också finnas annt där som exempelvis ost och bröd. I dagsläget finns det bara ett recept på något annat och det är ko-ost (färskost från Hälsingland). När recepten blir många tänker jag också rangordna dom olika graderna av svårighetsgrad så att novisen vad vad som är bra att börja med och vad som sedan är nästa naturliga steg.

Det är min personliga åsikt att en ölsatts av aletyp utökad med extra maltextrakt är det perfekta nybörjarölet. Tyvärr har jag bara textberkriving på det receptet på sidan, men nästa gång jag gör ale med ölsatts ska jag ta bilder.

Jag är mycket mån om att min hemsida ska korrekt i avseendet information, där för ber jag er att inte blygas för att ha synpunkter på min hemsida. Adressen är http://boiwe.se

Det jag vill fråga om råd är vad som är nästa steg efter ölsatts: ale. Är det ölsatts: lager eller kanske halvmäskning? Kom ihåg att jag vill göra en guide där man kan jobba sig upp från ingen kunskap alls till "storbryggare".


Johan Boiwe
http://boiwe.se finns recept för hembryggaren plus lite annat


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

565 gäster, 3 användare (3 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser