Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Elcykel?  (läst 1105 gånger)

Hildur

  • Inlägg: 88
  • Lever grönt i stan, men längtar ut.
Elcykel?
« skrivet: 13 maj-10 kl 18:30 »
Jag blir mer och mer nyfiken på elcyklar! Är det nån som har erfarenhet av dem och kan rekommendera någon? Eller tipsa om var jag kan få tag i bra information?
Folkmusik, keramik, etnologi, arkeologi, odling är mina områden. Skriv gärna!

ollebolle

  • Inlägg: 673
SV: Elcykel?
« Svar #1 skrivet: 13 maj-10 kl 19:29 »
Jag hade en elcykel som jag köpte för att göra kundbesök inom stan. Den gled fra på planmarken med lite mer än cykelfart. Backarna var man tvungen att trampa på som bara den och ändå blev den överbelastad och stängde av när motorn behövdes som bäst.

Men bortser man från de värsta branta backarna så var det en trevlig cykel. Tillverkad i Kina (var annars) och kostade runt 3-4000 vilket var ett kompispris kan man säga. Det var Svenska Batterilagret som fyllt övre delen i en battericontainer som nått maxvikten med en bottenskyla blyaccar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

719 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser