Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Första gången!!  (läst 13333 gånger)

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Re:Första gången!!
« Svar #20 skrivet: 05 jun-07 kl 00:16 »
Då träffas vi när jag skrivit klart nästa brev och kopplar upp mig igen.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
Re:Första gången!!
« Svar #21 skrivet: 05 jun-07 kl 00:55 »
Nä du Trollmor. Ingen bebis än :(. Nu ska jag koja och går upp igen vid tre och kikar. Just nu ligger Amiga brevid sin mamma Hanna och idisslar.
Godnatt, vi hörs i bitti.
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Re:Första gången!!
« Svar #22 skrivet: 05 jun-07 kl 01:05 »
Godnatt, godnatt, eller godmorgon eller vad det är när Du läser det här.  Sov gott tills väckarklockan ringer!  Själv jobbar jag undan fint just nu.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Re:Första gången!!
« Svar #23 skrivet: 05 jun-07 kl 04:37 »
Jaha, nu är jag klar - nåja, med det jag skulle göra just nu - och tänkte gå och sova...  :-[
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Lena A

  • Inlägg: 1598
Re:Första gången!!
« Svar #24 skrivet: 05 jun-07 kl 08:00 »
Vi väntar med spänning....... ???

shandi

  • Gäst
Re:Första gången!!
« Svar #25 skrivet: 05 jun-07 kl 08:11 »
Inte hänt något än väntar med spänning efter att jag läst om kvällens bravader
lycka till Amiga ;)

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
Re:Första gången!!
« Svar #26 skrivet: 05 jun-07 kl 08:41 »
Godmorgon alla.
Lilla Amiga kan verkligen det där med att hålla spänningen på topp :D. Ingen killing än men hon kleggar fortfarande. Amiga är pigg och mår bra och hon äter med god aptit. Hon går bredbent som tusan och det har även kommit en droppe ur spenarna. Nu kan det väl ändå ine vara långt kvar :-\?! Så länge som hon mår bra och är pigg så tror jag att allt är ok. Hon har heller inga värkar men nopprar sig mot magen. Bebben mår också bra för morgongympan bestod av kullerbyttor så att stackars Amigas mage blev fyrkantig ;D.
Återkommer under dagen med mer information om detta drama i lantmiljö ;D ;D
Hälsningar Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
Re:Första gången!!
« Svar #27 skrivet: 05 jun-07 kl 12:29 »
Ingen killing än :-\. Jag var nyss o kollade till Amiga och nu är hon vidöppen. Men hon är lugn som en filbunke och reste sig inte ens när jag kom in i gethuset. Värmen är tryckande och solen står högt på himlen så de ligger inne alla tio. Visst borde det bli killing/ar idag ???
Så länge Amiga är lugn så är jag lugn ;).
Återkommer igen om nått händer.
Anette

Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Re:Första gången!!
« Svar #28 skrivet: 05 jun-07 kl 12:39 »
Godmorgon - eller vad det nu är.  Och jag som rusade till datorn för att jag tänkte att nu har det väl tokat till sig över natten och stackars Amiga har behövt veterinärhjälp.  Nehej.  Så hon tänker vänta till nästa brunst, jag menar, vi måste börja räkna efter betäckningsdatum från påföljande brunst i höstas?  För Du såg väl betäckningen, Anette?  Nehej.  Nå, men när fanns bocken hos getterna då?

Hur många agånger har vi blivit lurade förut av en get som ska föds?  Allvarligt nu:  Bäckenbanden?  Ligger killingen "uppe" eller "nere" i magen?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Första gången!!
« Svar #29 skrivet: 05 jun-07 kl 12:44 »
Iiiih va spännande, tror vi är många getägare som sitter och följer med i denna spänning, blir ju helt till mig, min Pierina skall ju ha snart hon med :)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
Re:Första gången!!
« Svar #30 skrivet: 05 jun-07 kl 12:50 »
Jo bocken kom hit i början av november och for i slutet av februari så Amiga kan ju hålla sig tills Juli  ;).
Bäcken banden är jag inte helt säker på att jag känner men däremot så vill hon inte bli berörd över svansroten och framåt. Hon är nu vidöppen  och väääldigt svullen typ babian(förlåt Amiga :-[). Magen hänger väldigt och ryggraden är tydlig. Juvren är spända och vaxproppen(om det kallas så på getter) har lossat så det kommer en droppe då och då. Tydligare kan det väl knappast bli ??? Amiga är lugn i alla fall och ligger brevid sin mamma och sover i värmen.
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Re:Första gången!!
« Svar #31 skrivet: 05 jun-07 kl 12:53 »
Iiiih va spännande, tror vi är många getägare som sitter och följer med i denna spänning, blir ju helt till mig, min Pierina skall ju ha snart hon med :)
Jaha, så då ska vi sitta uppe hela nätterna en gång till då?  Tur man är troll och i alla fall sover på dan...

Och Anette ska nog inte åka utrikes idag trots allt.
« Senast ändrad: 05 jun-07 kl 12:54 av Trollmor »
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Första gången!!
« Svar #32 skrivet: 05 jun-07 kl 12:55 »
Jaha, så då ska vi sitta uppe hela nätterna en gång till då?  Tur man är troll och i alla fall sover på dan...


 ;D Lovar att inte hålla alla vakna  :-[  :)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Re:Första gången!!
« Svar #33 skrivet: 05 jun-07 kl 13:02 »
Kan Du nog inte göra så mycket åt, om det pågår ett drama och Du rapporterar som en snäll flicka.  :-[

Äh, var lite bussig, utlova en bild i stället!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Första gången!!
« Svar #34 skrivet: 05 jun-07 kl 13:30 »
Det kommer helt klart en bild den dagen underverket anlänt  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Lena A

  • Inlägg: 1598
Re:Första gången!!
« Svar #35 skrivet: 05 jun-07 kl 14:27 »
Kimma, när beräknas "din" nedkomst?  ??? Bara så att man kan förbereda sig med kaffe framför PC:n, när det börjar närma sig.  ;D ;D

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Första gången!!
« Svar #36 skrivet: 05 jun-07 kl 14:45 »
Alternativbetting? Jag sätter en tia på att killingen kommit 16.00.  :)

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Re:Första gången!!
« Svar #37 skrivet: 05 jun-07 kl 15:05 »
Jag sätter emot!  Ingen killing före 16.01!  Hur betalar förloraren?  Förresten skulle jag våga sätta en tia till på att det inte blir förrän i natt/i morgon, om någon vågar.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Re:Första gången!!
« Svar #38 skrivet: 05 jun-07 kl 15:07 »
PS, Anette, Du har väl en rättgående klocka med Dig i lagårn?  :)

Hela killingen ska fram.

TITTA nu, Amiga, på vad du har ställt till!  Och där går Du lugnt och betar, och idisslar invid Din mor, medan folk i hela landet håller på att ruinera sig för Din skull...
« Senast ändrad: 05 jun-07 kl 15:09 av Trollmor »
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Första gången!!
« Svar #39 skrivet: 05 jun-07 kl 15:12 »
Kimma, när beräknas "din" nedkomst?  ??? Bara så att man kan förbereda sig med kaffe framför PC:n, när det börjar närma sig.  ;D ;D

Har för mig att det var den 22 juli (min födelsedag  ;D) men det kan också bli innan, säljaren var lite osäker. Men 22 juli passar mig bra, då har jag semester och kan campa i stallet så jag får va me   ;D
« Senast ändrad: 05 jun-07 kl 15:13 av Kimma »
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

617 gäster, 11 användare (3 dolda)
kebbe, xaelanar, larbri, ärt, Jon.b, LimJans, William, malbo

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser