Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Vad kan jag göra med en låda körsbär?  (läst 26032 gånger)

Inga-Karin E

  • Inlägg: 413
    • Halland
SV: Vad kan jag göra med en låda körsbär?
« Svar #20 skrivet: 29 jul-11 kl 16:46 »
Vad är en körsbärsurkärnare för något? Som en tång så man kärnar ur ett körsbär i taget eller mer som en kvarn där man lägger i många på en gång?

hemul

  • Inlägg: 23
SV: Vad kan jag göra med en låda körsbär?
« Svar #21 skrivet: 11 aug-17 kl 21:56 »
Det förstnämnda tyvärr. Tycker det här tipset verkar smidigare faktiskt.
https://www.youtube.com/watch?v=TmybF5PyiI4

Jo, jag vet att det är en gammal tråd, men man kan ju försöka hålla ihop det. Nån som har ett tips på hur man kan få lite sytem på urkärnandet, om man inte brys sig om om körsbären blir trasiga, om man ändå ska koka dem?

Har försökt att bara koka sönder körsbären i hopp om att kärnorna skull trilla ut och ansamla sig på botten, men si det gick inte alls som tänkt. Fick stå där och pilla och leta i geggan. Skulle en sän där passertillsats till typ Assistent kunna funka, eller är körsbärskärnor för stora och kraftiga?

Desperat. Har tillgång till en massa körsbär men orkar bara inte stå och pilla ur kärnorna en och en.



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

610 gäster, 2 användare
xaelanar, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser