Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Bohuslän Livskamrat/kompanjon sökes  (läst 1802 gånger)

AnnaTorpare

  • Inlägg: 2
    • Bohuslän
Bohuslän Livskamrat/kompanjon sökes
« skrivet: 04 jan-23 kl 17:34 »
Jag är kvinna, 51 år, som bor på en gård i Bohuslän med både skog, åker och äng. Jag har lite får, en hund, odlar grönsaker och har självhushållarambitioner. Men gården har så mycket mer potential än vad jag kan och orkar utnyttja. Nu undrar jag om du finns där ute som vill bo på en gård där det finns plats att förverkliga alla möjliga drömmar om skogsbruk, jordbruk, djurhållning, odling, snickeri mm. Om du har ambitioner du inte kan förverkliga där du befinner dig just nu, tveka inte att skriva några rader till mig! Speciellt intressant vore någon med intresse för skogsbruket, kanske någon som kör i skogen med häst eller bara vurmar för hyggesfritt skogsbruk. Kunskap om och erfarenhet av motorer och maskiner är ett plus, eftersom jag själv har kunskapsluckor just där.

Som person är jag jordnära, envis, händig, stark, arbetar gärna fysiskt i lagom dos, har humor och nära till skratt. Jag uppskattar närhet, ärlighet och initiativförmåga. Att arbeta och skratta tillsammans, att dela både det tunga och det roliga, det är att leva på riktigt. Vi behöver inte dela precis samma intressen, men kan hjälpas åt när det behövs.

Jag söker först och främst en livskamrat (man), men jag har insett att det är mycket att hoppas på att hitta någon som man klickar med OCH som vill dra åt ungefär samma håll. Så jag är öppen även för annan kontakt, en vän, en kompanjon, en kollega, en affärspartner. Skriv några rader i ett meddelande så får vi se vart det leder!  /Anna

Handyman1969

  • Inlägg: 3
    • Jämtland
SV: Livskamrat/kompanjon sökes
« Svar #1 skrivet: 14 jan-23 kl 15:15 »
Hej AnnaTorpare,

Jag är en man på 54 som just läste din annons.
Med ett fåtal skillnader lever vi troligtvis mer eller mindre samma liv.
Jag har ju själv min gård fast i Jämtland med höns, bin och en massa odling.
Älskar allt i din annons och letar efter en kvinna som du verkar vara.

Som du kanske misstänker har jag hittat mitt ställe och du sitter på ditt och vi bor långt ifrån varandra.
Men jag ville ändå skriva till dig då du gav mig hopp att det finns det jag söker.
Jag hoppas du kan tänka dig mig som åtminstone vän.
Nu är jag inte super aktiv på sidan, tittar in lite då och då.
men skicka gärna ett sms (då jag har ett filter på mobilen för inkommande samtal pga försäljare)
Hoppas att du nappar så vi kan snacka lite lantliv och odling
Hör gärna av dig på 070-5086999

Lycka till med förodlingarna 2023

Johan i Back
ps finns på instagram johan lövquist/johan lovquist


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

411 gäster, 4 användare (2 dolda)
RindertD, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser