Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Era bästa kombucha-smaksättningar!  (läst 3979 gånger)

Jojsmamma

  • Gäst
Era bästa kombucha-smaksättningar!
« skrivet: 02 jun-18 kl 19:26 »
Nu har jag äntligen fått tummen ur och återupptagit mitt kombuchabryggande - så himla kul! Senaste satsen smaksatte jag med köpe-körsbärsjuice från Willys och skäms bara litegrann.. ;) i väntan på att kunna plocka hallon och jordgubbar så frågar jag er...:

Vilka är era bästa smaksättningar?


Postat med Alternativ.nu´s app

zubak

  • Inlägg: 2
    • Finland
SV: Era bästa kombucha-smaksättningar!
« Svar #1 skrivet: 27 jun-18 kl 16:18 »
Jag har smaksatt min kombucha sats med äppeljuice och kanel, hemlagad blåbärssaft och engång lagade jag med ingefära och citronmelissa.

simon.arvestrand

  • Inlägg: 785
    • Östergötland
SV: Era bästa kombucha-smaksättningar!
« Svar #2 skrivet: 27 jun-18 kl 22:27 »
Provsmakade precis en sats med sourcherry som va nån juicetetra , inte alls sour förövrigt.
blev en god körsbärsdricka

Tornsvalan

  • Inlägg: 7
  • Med gröna fingrar i blodet
    • Värmland
SV: Era bästa kombucha-smaksättningar!
« Svar #3 skrivet: 03 feb-19 kl 14:57 »
Hej!

Jag har gjort några riktigt lyckade varianter med rårivna rödbetor i. Har då lagt i dem från start. Är ju mycket socker i betorna blev välldigt bubbligt när de blev klara. Passa sig så man inte sprejar köket med rödbetschampang som min kompis kallade det.

Jag gillar verkligen att smaksätta min gröna med stjärnanis och grön kardemumma.

Jojsmamma

  • Gäst
SV: Era bästa kombucha-smaksättningar!
« Svar #4 skrivet: 08 jun-19 kl 21:31 »
Hej!

Jag har gjort några riktigt lyckade varianter med rårivna rödbetor i. Har då lagt i dem från start. Är ju mycket socker i betorna blev välldigt bubbligt när de blev klara. Passa sig så man inte sprejar köket med rödbetschampang som min kompis kallade det.

Jag gillar verkligen att smaksätta min gröna med stjärnanis och grön kardemumma.

Låter gott med stjärnanis o kardemumma, måste prova det nästa gång jag sätter en ny sats (fick mögel i den gamla)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

685 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser