Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bo på båt  (läst 1834 gånger)

sprithitler

  • Inlägg: 1059
    • Swedish survivalist.
Bo på båt
« skrivet: 26 jan-05 kl 15:19 »
Är det någon här som bor på båt? vilka särskilda glädjeämnen och problem är kopplade till att bo på båt?
Jag är sugen på att köpa ett gammalt fartyg på ca 160 ton och lägga i Uppsalas hamn, vad kommer jag att få räkna med för bekymmer som jag inte har nu när jag bor i lägenhet?  kostnader? problem med konstiga lagar och förordningar? jag vill veta allt.
Vad skulle du göra?
Om du inte var rädd.
 I touch the fire and it freezes me, I look into it and its black. Why cant i feel, my skin should crack and peel, I want the fire back.  vapenlobbyn.egetforum.se sprithitler.blogg.se

OliK

  • Inlägg: 330
  • Dead-ends tend to get you dead, in the end.
    • Uppland
Re:Bo på båt
« Svar #1 skrivet: 27 jan-05 kl 11:15 »
Hej,
kanske du hör bäst med ALBATROSS http://www.alternativ.nu/yabb/index.php?board=54;action=display;threadid=1142

skulle vara roligt med en alternativ båt här i U_a

/droliver

skipper

  • Inlägg: 76
Re:Bo på båt
« Svar #2 skrivet: 08 feb-05 kl 21:17 »
Fartyg över 100 brutto ton kräver besikting/klassning vart 4e år av sjöfartsverket, om du tänker använda den.. (Oftast så krävs det att fartyget är fungerande för att få kajplats.)

Fartyg under 100 brutto ton, kräver ej besiktning vart 4e år.

Skeppar examen krävs för skeppare på fartyg över 20 brutto ton.

Fartyget måste upp på varv vart 4e år ca, kostar ca 20Kkr om man gör allt själv.

Kolla på www.skepp.org så kan du läsa mera.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

788 gäster, 1 användare
Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser