Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  odla paprika utan jord?  (läst 3580 gånger)

fågel-fia

  • Inlägg: 48
  • har: höns,ankor och vaktlar, katter och hundar
    • Södermanland
odla paprika utan jord?
« skrivet: 18 feb-14 kl 09:35 »
Hej, jag skulle gnast vilja börja odla paprika, mitt rum är som ett växt hus  ;) jag skulle gå till källaren och hämta jord men jag fick inte upp dörren  >:( jag letade på en massa ställen efter jord men det gick inte så bra, enda stället det finns ren jord är i källaren. Till vissa växter kan man ju använta papper och så, finns något liknande sätt man kan göra med paprika? mvh fågelfia.

 

MissT

  • Inlägg: 596
    • Västergötland
SV: odla paprika utan jord?
« Svar #1 skrivet: 18 feb-14 kl 10:19 »
Du kan ta hushållspapper eller toapapper vik dubbelt, fukta, så ut fröna, vik ihop och lägg i plastpåse på varm plats. Det tar ca en vecka eller lite mer innan dom gror och då måste dom i jorden. Men kanske har du lyckats få upp källardörren tills dess.  :)

fågel-fia

  • Inlägg: 48
  • har: höns,ankor och vaktlar, katter och hundar
    • Södermanland
SV: odla paprika utan jord?
« Svar #2 skrivet: 18 feb-14 kl 20:19 »
tack, jag hittade jord i tvättstugan xD
men det konstiga är att jag hittade en halvt utvecklad paprika i en paprika när jag åt, den hade börjat utvecklats. Jag la den i ett glas och den utvecklades mer, nu är den i jorden. Men jorden ska väl täcka paprikan eller hur?  ???


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

555 gäster, 5 användare
xaelanar, per.martinsson, ärt, Tur-Johan, reimersro

* Forum

* Om tidningen Åter



Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser