Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Går det att återuppliva jordgubbar?  (läst 1442 gånger)

Tångräkan

  • Inlägg: 1968
    • Åland
Går det att återuppliva jordgubbar?
« skrivet: 01 nov-19 kl 04:18 »
Mitt gamla jordgubbsland har varit hästbete i många år nu men jag har nyligen upptäckt att det fortfarande finns revor med småplantor där. De för en tynande tillvaro och har alltså inte fått växa upp till "riktiga" plantor. Jag vet att jordgubbar betraktas som slit och släng och ger frukt bara i några år men kan man odla upp dem på nytt från dessa mikroplantor? Vad tror ni? Någon som testat? Jag har tagit vara på ett gäng, de har fina, rejäla rötter och planterat om dem i en odlingslåda. Finns det något jag kan göra för att hjälpa dem på traven eller är detta bara ett intressant experiment som jag får rensa bort i vår?   
Var dig själv, alla andra är redan upptagna.

karsan

  • Inlägg: 1896
    • Södermanland
SV: Går det att återuppliva jordgubbar?
« Svar #1 skrivet: 01 nov-19 kl 08:50 »
Jag tror absolut att det finns hopp om dina jordgubbsplantor. 

 

malarmaster

  • Inlägg: 5252
    • Småland
SV: Går det att återuppliva jordgubbar?
« Svar #2 skrivet: 01 nov-19 kl 08:58 »
får de gödning och en bra jord så kommer de att växa till fruktbärande plantor. plockar själv rymlingar varje år och planterar och de har bär nästkommande säsong.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

208 gäster, 2 användare
xaelanar, Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser