Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kategorier getter  (läst 2596 gånger)

getalina

  • Inlägg: 7186
  • Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
Kategorier getter
« skrivet: 06 jan-11 kl 19:24 »
Hej på getter så står det inget om Brunst som sökord. Det kan ju inte gärna hamna under sjukdomar eller hägn. Inget sökord om getens anatomi ex. hur många magar de har. Kan någon lägga in det så någon kan börja fylla på?

Nu tror jag att min ena get brunstar. Hon väsnas ordentligt så det vore inte fel att ta med en sådan grej så man vet.

sɹǝpuɐ

  • Inlägg: 5876
  • Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
SV: Kategorier getter
« Svar #1 skrivet: 06 jan-11 kl 20:43 »
fixat

getalina

  • Inlägg: 7186
  • Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: Kategorier getter
« Svar #2 skrivet: 06 jan-11 kl 21:15 »
Tack  :D

Sussilo

  • Gäst
SV: Kategorier getter
« Svar #3 skrivet: 09 jan-11 kl 13:12 »
Tycker det avsnittet borde heta "Brunst och dräktighet", eftersom flera ställer frågor om det på gettavlan.

sɹǝpuɐ

  • Inlägg: 5876
  • Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
SV: Kategorier getter
« Svar #4 skrivet: 09 jan-11 kl 13:29 »
fixat

Sussilo

  • Gäst
SV: Kategorier getter
« Svar #5 skrivet: 09 jan-11 kl 18:28 »
Tack, tack ;)! Under avsnittet "Raser" i getkapitlet finns just nu underavdelningen "jämtget". Man skulle i stället kunna ha fyra underavdelningar: Allmogegetter (där jämtgeten ingår), Svensk Lantras, Afrikanska dvärggetter, Övriga. Hm, bara ett förslag.

sɹǝpuɐ

  • Inlägg: 5876
  • Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
SV: Kategorier getter
« Svar #6 skrivet: 09 jan-11 kl 22:29 »
Kan du inte prova att fixa det själv?  ;D

Sussilo

  • Gäst
SV: Kategorier getter
« Svar #7 skrivet: 10 jan-11 kl 06:53 »
Oj då, det var ju sån´t som gick att skriva själv ;D. Men jag är ännu inte bekant med handboken och vågar inte peta i den :o.

sɹǝpuɐ

  • Inlägg: 5876
  • Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
SV: Kategorier getter
« Svar #8 skrivet: 10 jan-11 kl 10:11 »
Du kan ju testa på din egen "Min Sida" och skapa några sidor med undersidor. Bygga upp en liten "trädstruktur" och se hur det blir. Det är bara svårt tills dess att du gjort det en gång.  ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

385 gäster, 2 användare (1 dolda)
javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser