Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Eftersökshundar  (läst 3715 gånger)

Anthea

  • Gäst
Eftersökshundar
« skrivet: 23 mar-04 kl 10:37 »
Ni kan väl vad lagen säger vad gäller tillgång till eftersöksekipage? Har ni ingen hund själva så ställer vi upp med vältränade och välmeriterade hundar. Vi kräver ingen ersättning utan är bara glada att få möjlighet att få hjälpa till samt att få möjlighet till praktisk träning.  Anslutna till "Eftersök i samverkan".

/Maria
mia@sciurusdata.com
0709-68 51 29

Pudeltanten

  • Gäst
Re:Eftersökshundar
« Svar #1 skrivet: 25 sep-04 kl 20:45 »
Har eftersök i samverkan ngn hemsideadress?
Lycka till med era hundar!

Anthea

  • Gäst
Re:Eftersökshundar
« Svar #2 skrivet: 27 sep-04 kl 09:57 »
Hej!

Sökte lite i Google och fann denna adressen: http://www.sesgruppen.se/  Du kan säkert också hitta information på www.jagareforbundet.se och www.jagarnas-riksforbund.com/  Du kan också kontakta din lokala jaktvårdskrets för information. Det verkar vara väldigt olika hur mycket kretsarna ställer upp för sina eftersöksjägare. Vi har fått en kontaktlista, karta, årsrapport och reflexväst (efter ett års väntan). Ingen utbildning etc, det får vi sköta själva.

Välkommen att mejla mig också, pratar gärna mer! Jättekul att du har pudel, själv funderar jag på att så småningom utöka hundflocken med en mellanpudel att ha till eftersök och samtidigt ställa ut.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

498 gäster, 1 användare
Efwa

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser