Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förkyld?  (läst 13534 gånger)

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Förkyld?
« Svar #20 skrivet: 07 feb-10 kl 14:32 »
nej, precis. går det inte bort kan man ju alltid kolla upp det vidare därefter. vi fick medicinen utskriven via telefon, vi behövde inte ens åka dit.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

enebacke

  • Inlägg: 92
    • Blekinge
SV: Förkyld?
« Svar #21 skrivet: 07 feb-10 kl 18:59 »
Vad heter medicinen??
Tre barns mamma. Har 3 shettisar, två nordis, två amerikanska cocker och en blandis vove. Höns samt ett gäng stora kaniner.  LEV LIVET.

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Förkyld?
« Svar #22 skrivet: 07 feb-10 kl 20:49 »
interceptor vet 23 mg. man ger en tablett en gång per vecka i tre veckor. svindyr medicin och eftersom jag då hade 3 jyckar som skulle käka den fick jag köpa ut 2 förpackningar eftersom jag annars hade varit en tablett kort. men nu har jag då en kur åt mina två kvar ifall de smittas igen till våren (hundklubben är ju som dagis på det sättet  ::) ) vilket jag inte hoppas eftersom då blir anlagsprovet i viltspår aldrig av ...  >:(
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

enebacke

  • Inlägg: 92
    • Blekinge
SV: Förkyld?
« Svar #23 skrivet: 18 feb-10 kl 20:29 »
Behandlar nu mina två med Interceptor mot noskvalster. Har ni andra haft några biverkningar på era hundar? Mina är lösa i magen men tiken har andra symtom som jag blir lite bekymrad över... Hon är hängig, får inte riktigt bakdelen med sig. Svårt för att hoppa upp i soffan... Får ringa vet. men undrar om ni har stött på detta i samband med behandling av preparatet...
Tre barns mamma. Har 3 shettisar, två nordis, två amerikanska cocker och en blandis vove. Höns samt ett gäng stora kaniner.  LEV LIVET.

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Förkyld?
« Svar #24 skrivet: 18 feb-10 kl 20:45 »
Nej, jag har två hundar som behandlats upprepade gånger utan andra symptom än otålighet, eftersom de inte får springa så mycket som vanligt under behandlingen.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

enebacke

  • Inlägg: 92
    • Blekinge
SV: Förkyld?
« Svar #25 skrivet: 19 feb-10 kl 10:55 »
Fick omedelbart sluta med medicineringen och få motgift. Visade sig att hon hade collie korsning i sig och att just den rasen va överkänsliga för detta preparat. Han som jag köpt hunden av sa att hon va blandnig rottis schäfer, vilket hon inte är. Ringde och pratade med uppfödaren... Visade sig va rottis+ Vint och collie korsning. Hoppas hon nu bättrar på sig.
Tre barns mamma. Har 3 shettisar, två nordis, två amerikanska cocker och en blandis vove. Höns samt ett gäng stora kaniner.  LEV LIVET.

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Förkyld?
« Svar #26 skrivet: 19 feb-10 kl 12:26 »
inte heller haft biverkningar. hoppas att det blir bättre för blandistiken.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

501 gäster, 3 användare (1 dolda)
ärt, Anna Broman

* Forum

* Om tidningen Åter



- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser