Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frökedja - Kulturarv/lokala sorter  (läst 49932 gånger)

reuben

  • Inlägg: 70
    • Småland
    • Närproducerat i Kalmar AB
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #100 skrivet: 12 apr-12 kl 16:13 »
Nu har fröpaketet kommit till mig, sist på listan. Jag skickar det i morgon :)
Bor utanför Påryd med sambo, 40 höns, ankor, gäss, kattor, hundar, gute- och texelfår och en växande Linderödsbesättning. För första gången på snart 30 år utan hästar...

Jonas från Backfors

  • Inlägg: 974
    • Västerbotten
    • Backfors Gård
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #101 skrivet: 13 apr-12 kl 14:43 »
Nu är vi alltså följande med är med på listan nästa varv:
Jonas från Backfors
4-ever
ChristinaR
Sara zon 7
Peppiga Pia
Getterna på Berget

Vill någon fler vara med så skriv in här i tråden eller skicka ett PM till mig snarast. Jag får säkert paketet på måndag och skickar vidare på tis eller ons och då måste allt vara klart.
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

djeen

  • Inlägg: 129
    • Ångermanland
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #102 skrivet: 14 apr-12 kl 21:09 »
Nu är vi alltså följande med är med på listan nästa varv:
Jonas från Backfors
4-ever
ChristinaR
Sara zon 7
Peppiga Pia
Getterna på Berget

Vill någon fler vara med så skriv in här i tråden eller skicka ett PM till mig snarast. Jag får säkert paketet på måndag och skickar vidare på tis eller ons och då måste allt vara klart.

Ja, alltså, om jag får vara med även om jag mest vill ha och inte har så mycket att erbjuda, så är jag gärna med.

Jonas från Backfors

  • Inlägg: 974
    • Västerbotten
    • Backfors Gård
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #103 skrivet: 17 apr-12 kl 08:20 »
Nu har jag fått hem paketet och oj vad mycket spännande det var i! Vill passa på och TACKA för en mycket snabb frölista med mängder av intressanta frön. Nu kör jag igång runda två och tar då med några extra samtidigt som några hoppat av.

djeen: Om du skickar namn och adress till mig idag så hinner du också vara med på listan för jag skickar paketet imorgon bitti!
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

svartorkidee

  • Inlägg: 215
    • Västergötland
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #104 skrivet: 17 apr-12 kl 08:39 »
Jag är också jätte gärna med på en runda!! hoppas bara inte att ja såg detta för sent..
Skickar ett pm med adress för säkerhets skull!  :)

djeen

  • Inlägg: 129
    • Ångermanland
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #105 skrivet: 17 apr-12 kl 13:06 »
Nu har jag fått hem paketet och oj vad mycket spännande det var i! Vill passa på och TACKA för en mycket snabb frölista med mängder av intressanta frön. Nu kör jag igång runda två och tar då med några extra samtidigt som några hoppat av.

djeen: Om du skickar namn och adress till mig idag så hinner du också vara med på listan för jag skickar paketet imorgon bitti!

Jag har skickat adress nu, säg till om det inte kommer fram. Använde både pratbubbla och brev för säkerhets skull.

 

Jonas från Backfors

  • Inlägg: 974
    • Västerbotten
    • Backfors Gård
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #106 skrivet: 17 apr-12 kl 17:48 »
Jag har skickat adress nu, säg till om det inte kommer fram. Använde både pratbubbla och brev för säkerhets skull.

Allt är grönt djeen.

Skickar ett fullproppat paket imorgon :)
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

4-ever

  • Inlägg: 752
    • Skåne
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #107 skrivet: 17 apr-12 kl 19:48 »


Skickar ett fullproppat paket imorgon :)
Jippi det är till mig  :P ;D
Ska bli kul kul kul  :D
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

ChristinaR

  • Inlägg: 5562
    • Västergötland
    • Elins trädgård
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #108 skrivet: 17 apr-12 kl 19:54 »
Jippi det är till mig  :P ;D
Ska bli kul kul kul  :D

Och sen jag, inte sant? Jag åker iväg d 25 och är borta några dagar, men paketet hinner väl hit dessförinnan?

4-ever

  • Inlägg: 752
    • Skåne
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #109 skrivet: 17 apr-12 kl 20:11 »
Får jag paketet på onsdag så skickar jag ons eller torsd.
då ha du det ju på torsdag eller fredag.
Så det ska ju inte vara några problem  :P
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

ChristinaR

  • Inlägg: 5562
    • Västergötland
    • Elins trädgård
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #110 skrivet: 17 apr-12 kl 20:12 »
Får jag paketet på onsdag så skickar jag ons eller torsd.
då ha du det ju på torsdag eller fredag.
Så det ska ju inte vara några problem  :P

Perfekt!

reuben

  • Inlägg: 70
    • Småland
    • Närproducerat i Kalmar AB
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #111 skrivet: 18 apr-12 kl 06:47 »
Det här var verkligen ett fint initiativ, hoppas det får många uppföljare. (men det var kanske inte första gången ni hade en frökedja här på Alternativ?)
Bor utanför Påryd med sambo, 40 höns, ankor, gäss, kattor, hundar, gute- och texelfår och en växande Linderödsbesättning. För första gången på snart 30 år utan hästar...

Jonas från Backfors

  • Inlägg: 974
    • Västerbotten
    • Backfors Gård
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #112 skrivet: 18 apr-12 kl 07:07 »
Såhär ser lisan ut. Skicka lika snabbt som sist så hinner en jag sätta några frön från denna omgång :) Gjorde om lite i listan så man inte skickar från norr till söder så ofta. Går nog snabbare om paketet går 20-30 mil åt gången så ofta det är möjligt istället för att dundra runt 60 mil varje gång!
Jonas från Backfors
4-ever
ChristinaR
Peppiga Pia
Sara zon 7
Getterna på Berget
Bedas
Svartorkidee
djeen
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

svartorkidee

  • Inlägg: 215
    • Västergötland
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #113 skrivet: 18 apr-12 kl 10:33 »
Såhär ser lisan ut. Skicka lika snabbt som sist så hinner en jag sätta några frön från denna omgång :) Gjorde om lite i listan så man inte skickar från norr till söder så ofta. Går nog snabbare om paketet går 20-30 mil åt gången så ofta det är möjligt istället för att dundra runt 60 mil varje gång!
Jonas från Backfors
4-ever
ChristinaR
Peppiga Pia
Sara zon 7
Getterna på Berget
Bedas
Svartorkidee
djeen

 ;D

Peppiga Pia

  • Inlägg: 180
    • Skåne
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #114 skrivet: 18 apr-12 kl 21:44 »
Och sen jag, inte sant? Jag åker iväg d 25 och är borta några dagar, men paketet hinner väl hit dessförinnan?
Jag är efter dig ChristinaR och jag åker iväg den 27e och är borta över den helgen. Men om du skickar innan du åker är det väl ingen fara? :)

nittonhundranittiosex

  • Inlägg: 525
  • Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #115 skrivet: 19 apr-12 kl 17:48 »
Hej!
Jag har varit bortrest och kom hem idag. Då fick jag se att man skulle ha anmält sig för 10 dagar sedan!!!!
Men om listan går till hösten så är jag gärna med :)
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

Getterna på berget

  • Inlägg: 185
    • Västerbotten
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #116 skrivet: 19 apr-12 kl 19:36 »
Hej!
Jag har varit bortrest och kom hem idag. Då fick jag se att man skulle ha anmält sig för 10 dagar sedan!!!!
Men om listan går till hösten så är jag gärna med :)

Gulla lite med Jonas så får du säkert vara med nu också;)
Getar´n
Livsglädje

4-ever

  • Inlägg: 752
    • Skåne
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #117 skrivet: 19 apr-12 kl 20:17 »
Jag fick paketet idag och har skickat det vidare idag!
Så om allt går vägen så ska det ju vara framme i morgon, allra senast på måndag.
Men till den 25:e är det ju inga problem med  ;)
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Jonas från Backfors

  • Inlägg: 974
    • Västerbotten
    • Backfors Gård
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #118 skrivet: 20 apr-12 kl 06:53 »
Hej!
Jag har varit bortrest och kom hem idag. Då fick jag se att man skulle ha anmält sig för 10 dagar sedan!!!!
Men om listan går till hösten så är jag gärna med :)

Det ska nog gå att ordna in dig den här rundan också. Jag kan skicka till dig sist efter att jag fåt hem paketet så skickar du tillbaks det till mig igen sen. Farligt att vara borta från alternativ.nu för länge ;)

Jag fick paketet idag och har skickat det vidare idag!
Så om allt går vägen så ska det ju vara framme i morgon, allra senast på måndag.
Men till den 25:e är det ju inga problem med  ;)


Snabbt och bra! Alla har verkligen gjort ett bra jobb hittills med kedjan, fortsätt så!
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

djeen

  • Inlägg: 129
    • Ångermanland
SV: Frökedja - Kulturarv/lokala sorter
« Svar #119 skrivet: 20 apr-12 kl 13:44 »
Det ska nog gå att ordna in dig den här rundan också. Jag kan skicka till dig sist efter att jag fåt hem paketet så skickar du tillbaks det till mig igen sen. Farligt att vara borta från alternativ.nu för länge ;)

Jag är ju annars sist på listan så om ni vill kan jag skicka det till nittonhundranittiosex. Adressuppgifterna kan jag ju ta här på något sätt i sådana fall.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

542 gäster, 3 användare
xaelanar, Niklas Nyström, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser