Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Precis fått en bakmaskin. Söker mängden på ett "mått".  (läst 2119 gånger)

Wiolina

  • Inlägg: 1
    • Närke
Hejsan, jag sökte på nätet och hamnade här. ☺️
Det jag letar efter är hur mycket ett "mått" är? Maskinen är en Menuett och jag tänkte testa recepten de skickat med. Dock saknar jag måttet som står i dem. Vet ni?

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: Precis fått en bakmaskin. Söker mängden på ett "mått".
« Svar #1 skrivet: 13 mar-18 kl 16:10 »
Har inget uppslag på rak arm, men det borde gå att lista ut med ledning av andra uppgifter i recepten och jämföra med kokboksrecept på liknande brödtyper.
Om du har bruksanvisningen för maskinen (inte bara receptsamlingen) så kanske det står där.
Menuett är ju Julas varumärke för hushållsprylar, det kan tänkas att det går att hitta en bruksanvisning för maskinen på Julas website eller att man kan få ett vettigt svar om man frågar deras support.

 

kurt

  • Inlägg: 3488


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

791 gäster, 3 användare
xaelanar, Be, Trolle_85

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser