Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Andra sätt att driva motorerer på  (läst 2678 gånger)

fleming

  • Inlägg: 1696
Andra sätt att driva motorerer på
« skrivet: 13 aug-15 kl 22:02 »
Detta såg rätt intressant ut. Fungerar det kan det vara ännu bättre.

http://www.hydroclubusa.com/

torbjorn

  • Inlägg: 13744
    • Medelpad
SV: Andra sätt att driva motorerer på
« Svar #1 skrivet: 13 aug-15 kl 22:12 »
Typisk bränslesparar-humbug som regelbundet dyker upp på marknaden lite nu och då, i all synnerhet då bensinpriserna är höga. De brukar gå ganska snabbt att såga av jäms med fotknölarna. Oseriöst geschäft som inte förtjänar att uppmärksammas.

malarmaster

  • Inlägg: 5256
    • Småland
SV: Andra sätt att driva motorerer på
« Svar #2 skrivet: 14 aug-15 kl 06:23 »
strålande teknisk beskrivning,man visar att man sätter ihop  lite plastplattor och vips sparar man 33% bränsle!!! påminner om de tabletter man skulle stoppa i tanken på 70-talet för att boosta bensinen.
funka det? Nej,men försäljaren tjänade en hacka.
Att folk går på sådant här men IQ:n hos amerikanska hillbillys är bevisat låg. Ulf

torbjorn

  • Inlägg: 13744
    • Medelpad
SV: Andra sätt att driva motorerer på
« Svar #3 skrivet: 14 aug-15 kl 11:49 »
påminner om de tabletter man skulle stoppa i tanken på 70-talet för att boosta bensinen.

Och de tabletterna bestod helt enkelt av lödtenn. En legering av ungefär lika delar tenn och bly.

Gröfre Slissing

  • Inlägg: 1632
    • -
SV: Andra sätt att driva motorerer på
« Svar #4 skrivet: 14 aug-15 kl 12:33 »
Hej!
"malarmaster" - "torbjorn!"
Tabletterna hade tydlingen ingen effekt ; det kan man förstå.
Men kan de ha haft en oktanhöjande effekt? Skratta gärna, ni experter ; jag har ju ingen "exaaaaamen"!

Hälsning !

G S
"Klar låg himlen över viken; solen stekte hett.." ("Vackert väder") (Fröding)
"Tjock låg oljan över viken; ingen stekte fläsk..("Gulfkriget")(Henric Pllebsen)

malarmaster

  • Inlägg: 5256
    • Småland
SV: Andra sätt att driva motorerer på
« Svar #5 skrivet: 14 aug-15 kl 13:11 »
jag är ingen expert på bränsleteknik men just tabletterna kommer jag ihåg,många köpte dem. Nej,de löstes aldrig upp utan låg o skramlade i tanken tills bilen skrotades.
Men det finns gott om liknande "uppfinningar". En ledtråd till att det är seriöst: Man har patent på sin ide,du måste dessutom visa att grejen funkar,annars ges inget patent.
Så garagepulare får sällan sina grejor patenterade,de brukar nämligen inte funka.
en annan ledtråd, om grejen t.ex den beskrivna i tråden,verkligen skulle funka skulle bilindustrin blixtsnabbt köpa iden. det ger nämligen ett oerhört övertag över konkurrenterna.
Men jag tror inte på iden att bensin skulle bli mer dryg för att du leder den genom några plastskivor.Men några dollar tjänar nog vederbörande på godtrogna. Jag ser det mer som bedrägeri. Ulf

JohnA

  • Inlägg: 1090
  • Snål nord-vallentunisk skrotfyndande återanvändare
    • Uppland
    • EM34
SV: Andra sätt att driva motorerer på
« Svar #6 skrivet: 15 aug-15 kl 22:17 »
Nä, ska man bluffa får man allt göra det mer raffinerat, som Smokey Yunick med sin så kallade Hot Vapor-motor.
Några av er minns säkert hur han ruskade om hos både bensinbolag och motorpress. Vet inte om det någonsin avslöjades hur jag lyckades med tricket, men man kan ana ett och annat om man läser på om hans många fultricks för att få med sig otillåtna bränslemängder i NASCAR-racing.

Regelböckerna skrevs om upprepade gånger p.g.a. den gode Smokey. En berättelse handlar om hur hela bränslesystemet kollades och delvis demonterades av tävlingskontrollanterna i jakt på någon ny variant av "fulbränsleförsörjning". Just den gången hittas inte fusket men väl tolv andra regelbrott. "Make it thirteen" lär han då ha sagt och sedan startat motorn vars bränslesystem fortfarande var isärskruvat, och dragit iväg surt med en rivstart.  ;D

Sensmoral: Inte ens om en fantastisk "bränslemanick" testats av proffsen och befunnits fungera kan man helt lita på resultaten. Åtminstone inte om man som testare inte äger fullständig tillgång till testobjektet. Är man hyfsat insatt i energiomvandlingar, kemi och energi är det lätt att komma fram till om något är för bra för att vara sant. Energi kan aldrig uppstå ur tomma intet.
Skitless på översittare med attityden "köp en xxx istället så funkar det bättre". -Inte mitt fel att jag har gott om egna idéer medan de måste låna andras. Kör min 40 år gamla Saab V4 på drygt fyra deciliter milen till vardags. http://ecomodder.com/forum/em-fuel-log.php?vehicleid=847

malarmaster

  • Inlägg: 5256
    • Småland
SV: Andra sätt att driva motorerer på
« Svar #7 skrivet: 16 aug-15 kl 07:41 »
det finns många klipp på Youtube där man "tillverkar" energi,man kan plocka den ur luften eller bygga en generator som funkar utan energitillförsel men genererar massor eller tillverka en supermotor som drivs med vatten,allt dessa olika "uppfinnare" vill ha är investeringsbidrag eller att man skall köpa deras ritningar så du kan bygga ett eget ex.
Givetvis är det synd om dem då de motarbetas från olika håll,oljebolagen som vill värna sitt,de elaka elbolagen som vill ha monopol för att inte prata om olika myndigheter som trakasserar dessa "uppfinnare".
Därför är man hänvisad till sitt eget garage och marknadsföringen består i dåligt hopklippta filmer på Youtube.Men de garanterar att om du investerar i deras grejor kommer du att bli självförsörjd på el eller fordonsbränsle eller whatever.
Denna tråd börjat ju med ett typiskt sådant klipp,ingen teknisk förklaring ges varför bilen sparar 33% bränsle om den leds genom en plastburk.Men uppfinnarens familj garanterar att deras bil går sååå mycket bättre och sparar sååå enormt mycket bensin. Då måste det väl vara sant,eller? Ulf

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Andra sätt att driva motorerer på
« Svar #8 skrivet: 16 aug-15 kl 10:03 »
Det är synd om dom som verkligen har nått att komma med.
För som det är idag så är det många scharlataner som drar folk i smutsen och många som låter sig luras av dessa kannstöpare.


E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Gröfre Slissing

  • Inlägg: 1632
    • -
SV: Andra sätt att driva motorerer på
« Svar #9 skrivet: 18 aug-15 kl 13:55 »
Hej!

Jag frågade om dessa tillsatser på "Classic Motor", och fick följande fem svar:

" Det annonserades en hel del om mirakelmedel som man stoppade/hällde i bensintanken. Ett av dem, om jag minns rätt, var i form av tabletter som skulle lösas upp av friktionen. De partiklar som då frigjordes skulle sedan följa med bensinen och på något mirakulöst sätt (?) renovera motorn inifrån. Namnet på produkten kommer jag dock inte ihåg.”

”Om jag inte missminner mig hette tabletterna Motaloy”

”Hittade 8 st sådana "piller" i tanken på min MB 190 -57 som jag startat att renovera efter drygt 30 års "lagring".

”Tabletterna hette mycket riktigt Motaloy och såldes av Wånga AB. Teknikens värld testade och var mycket kritiska men företaget som sålde tillbakavisade all kritik och fortsatte annonsera i många år efteråt.

”De skulle ligga i bensintanken och skramla omkring. Då lösgjordes metallpartiklar, vilka förmodades följa med bensinen och avsättas på slitna delar. Som att svälja ett plåster, ungefär. Men sålde gjorde man. Jag vet......”

Hälsningar!
G S
« Senast ändrad: 18 aug-15 kl 14:31 av Gröfre Slissing »
"Klar låg himlen över viken; solen stekte hett.." ("Vackert väder") (Fröding)
"Tjock låg oljan över viken; ingen stekte fläsk..("Gulfkriget")(Henric Pllebsen)

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Andra sätt att driva motorerer på
« Svar #10 skrivet: 18 aug-15 kl 14:01 »
Om man fick alla dom där underverkskreatörerna och hålla truten och istället fick dom att fisa så kunde man nog använda utsläppen till bränsle.
Får man med politikerna så få man riktigt mycket bränsle.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

394 gäster, 4 användare
Wes Jr, Niklas Nyström, Anders Flix, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser