Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lerklinade innerväggar  (läst 10790 gånger)

sarbe453

  • Inlägg: 369
    • Östergötland
SV: Lerklinade innerväggar
« Svar #20 skrivet: 22 apr-10 kl 11:18 »
Jag har också mycket goda erfarenheter av tidningspapper och golvskyddspappen! Det blir en härlig struktur som är perfekt att måla på. Jag har t.o.m. pappen på gipsen i vårt badrum och målat med linoljefärg (inte i duschen ;))

Fast kag kommer göra en kompromiss i vårt hus nu och inte lerklina våra timmerväggar i ett rum där det inte finns kvar utan använda kalkputs för att få en putsad yta som jag ska schablonmåla på. Orsaken är att att fukten från ett helt rum inte blir beboeligt. Ett gammalt ordspråk från säger "första året efter arbetet går ej att bo, andra året hys in din ovän, tredje året kan du själv flytta in" tycker det är ganska talande  ;D
har finullskorsningar & en rasande snygg gotlandsbagge

ersam

  • Inlägg: 2875
    • -
SV: Lerklinade innerväggar
« Svar #21 skrivet: 23 apr-10 kl 09:57 »
Och anledningen att inte hysa in sin ovän första året är att han dör och då har man ingen att jävlas med år två. Eller hur menar man i ordspråket?  >:D

sarbe453

  • Inlägg: 369
    • Östergötland
SV: Lerklinade innerväggar
« Svar #22 skrivet: 24 apr-10 kl 13:06 »
 ;D ;D ;D
Ja, luftfuktigheten i rummet är så hög så man får aldeles säkert lunginflammation  ;)
har finullskorsningar & en rasande snygg gotlandsbagge


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

772 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser