Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Letar efter ett litet hus att hyra. Spelar mindre roll vart.  (läst 488 gånger)

Grubblarn

• Västergötland
Hejsan  :)

Läs snälla allt jag skrivit innan ni kontaktar mig så vore jag tacksam.

Jag måste nu vara lite detaljetatd så ni vet vad jag söker och att det används lite som ett "kontrakt" och respekteras i det jag söker.
Varför?
Jo jag hyrde tidigare via en forumsmedlem men jag kände mig ganska utnyttjad då det skapades stora projekt på deras gård som höjde marknadsvärdet rätt rejält samtidigt som jag betalade lika mycket i hyra som en 2rok i en storstad.
Kände mig lite som en dräng som betala för att dränga om ni förstår.
Jag vill inte att det blir någon missförstånd  :)
Jag är lite av en ensamvarg men det känns ändå tryggt och även trevligt att ibland någon gång ta en kaffe och tjöta lite skit.
Så drömscenariot vore om det finns ett litet hus pa en gård som ett par/vänner/en mor/en far bor i den större fastigheten men absolut inte ett måste.
Min tanke med boendet på landet är helt ärligt att få mental vila, vara nära naturen, skaffa en cykel en skön gammal vespa och ut till någon sjö och fiska, skapa musik och samla energi samtidigt som köpoängen tickar så jag får en lägenhet i de lugnare områnden I gbg.
Jag räknar med att bo ute på landet i ca 5år så tänk på det är du snäll.
Jag är ingen petig individ. Helt ärligt, lite skitsamma om det tom är så att det bara finns vedspis men att kunna ta sig en varm dusch, ha tillgång till en toalett och ha el är ett måste.
Jag vill ändå ha det lite bekvämt även om jag inte prydd om du förstår. .
Jag är en lugn sansad individ som gillar djur så chansen är stor att jag adopterar en gatuhund for att ha sällskap när jag knatar I skogen för att plocka svamp, tar en långtur in till byn m.m.
Vad jag vill understryka är att jag inte är mycket för kollektiva projekt eller "här gör vi så här och vi äter heller inte det men det här" tänket.
Jag har jobbar ute på sjön, backpackat I större delen av världen ensam och tok för mycket av en egen individ för att passa in i ett "kollektiv för likasinnade"
Jag vill bo själv I en skön gammal halvsliten träkåk, dricka rabarber och gräddte I mina raggsockor och gotta mig till ljudet av brasknaster och leva ett enkelt liv under några år och samla kraft innan jag ska tillbaka till storstaden igen.
Hyra? Max 5000kr i månaden inkl el.
Jag har fast inkomst från fkassan pga en ryggskada men är mobil nog att klara mig själv

Skickar gärna ett meddelande så pratar vi vidare om det låter intressant  :)

« Senast ändrad: 08 jul-22 kl 02:03 av Grubblarn »

ninanna

SV: Letar efter ett litet hus att hyra. Spelar mindre roll vart.
« Svar #1 skrivet: 10 jul-22 kl 10:11 »
Så bra du skriver. Vem du är och vad du söker. För att ta in någon på sin gård är som att söka en livspartner. Det måste funka. Och man måste i grunden gilla varandra. Då får msn marginaler.

Anja49

• Medelpad
« Svar #2 skrivet: 31 jul-22 kl 10:18 »
Hahhaa…Det underlättar så klart!

070 5380088/

TCI

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 18 sep-22 kl 14:14 »
Hej!
Håller mej kort: Har kanske något av intresse för dej om du ff letar. Hör gärna av dej här eller  via havoskog@gmail.com
Mvh Inger

Dela detta:

* Inloggade just nu

151 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser