Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Litet hus på gård sökes - gärna behjälplig arbete  (läst 513 gånger)

drengen

• Ångermanland
Litet hus på gård sökes - gärna behjälplig arbete
« skrivet: 30 maj-22 kl 14:48 »
Suttit hemma som förtidspensionär i många år och känner mig utstött och ensam,
vill bli en del av nånting och nått jag länge velat är att hyra ett hus på en gård där
man kan vara med och hjälpa till runt gården efter eget intresse.

Har inkomst och kan betala hyra upp till cirka 6.000 kr.
Om jag hjälper er runt gården och vi får en liten kamratskap och kan jobba tillsammans,
då kanske ni hjälper mig till att ha det bra, ser till så huset jag bor i blir lite upprustat.

Jag skulle gärna vara med och tömma och städa ur nått hus som står orört
och att vi tillsammans kan rusta upp det på er bekostnad, söker efter nått
långsiktigt....kanske permanent.

37 år gammal, lugn avslappnad, vill finna min plats där jag kan få ro och vi kan
hjälpas åt, eftersom jag har pension vill inte myndigheterna hjälpa mig vidare i livet.
Kanske vore bäst bo på en gård där man finner sig själv.

Man kan säga att då jag gick gymnasiet hamnade jag snett, sen blev jag satt på bidrag
och då skolan var slut gick jag bara hem....sen har myndigheterna aldrig brytt sig.
Men jag har länge drömt om livet på landet, vara med i ett sammanhang och
hjälpa till, samtidigt som du som lantbrukare kan se till så jag har det bra omkring mig.

Jag är positiv, nyfiken, vill lära mig, vill lära mig hur en gård ska skötas
och se hur mycket av arbetet jag skulle klara av att göra.
« Senast ändrad: 30 maj-22 kl 15:07 av drengen »

TCI

• Skåne
SV: Litet hus på gård sökes - gärna behjälplig arbete
« Svar #1 skrivet: 03 jun-22 kl 13:12 »
Hej!
Jag vet inte om jag har vad du söker och vice versa... ;) Men jag tycker att vi skulle kunna få kontakt och diskutera våra respektive önskningar! Jag har lite frågor till att börja med, tex var i landet du önskar att bo? Måste det vara en traditionell bondgård med maskiner, skörd etc? Hör gärna av dig här, eller maila mig på havoskog@gmail.com  :)
Mvh Inger

Dela detta:

* Inloggade just nu

224 gäster, 4 användare (2 dolda)
Be, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser