Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Lägenhet i Bogemenskapshuset Tunnan i Borås  (läst 225 gånger)

Fredrik_A

• Västergötland
Västergötland Lägenhet i Bogemenskapshuset Tunnan i Borås
« skrivet: 01 jun-21 kl 17:10 »
Hej!

Bogemenskapshuset / Kollektivhyreshuset Tunnan i Borås har då och då lediga lägenheter för den som är intresserad att söka (och troligen någon här inom kort).

Bogemenskapsföreningen Tunnan har funnits sedan 80-talet och är ett punkthus på sex våningar med 27 lägenheter. Vi som bor här är unga och gamla, familjer och ensamstående. De gemensamma utrymmena består bland annat av allrum, storkök, lekrum, gästrum, syrum, bastu, träningsrum, pub, musikrum och terrass.

För den som är intresserad av självhushållning finns ett större odlingsområde som vi har att förfoga över och även ett växthus. Det flesta av lägenheterna har även stor balkong. Det finns också möjlighet att vara med i hönskooperativet.

Vi som bor här står själva för skötseln av huset. Däremellan brukar det vara en hel del sociala aktiviteter av olika slag, inte minst fredagsfika. Men finns stort utrymme för egna initiativ. Efter inte allt för lång tid i Tunnan kommer du antagligen ha lärt känna det flesta i huset.

Tunnan ligger i det centrala delarna av Borås och det är lätt att ta cykeln eller bussen till centrum. Det är också endast två hundra meter till kyppeskogen.

Är du/ni intresserade skicka en intresseanmälan till uthyrningsansvarig@tunnan.org eller skicka mig ett PM om du har någon fundering.

För mer info se vår hemsida - www.tunnan.org
Allt gott! 🙂

Dela detta:

* Inloggade just nu

185 gäster, 1 användare
peter.linden.66

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser