Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  någon som vill göra som fransmännen - ta bort routern?  (läst 822 gånger)

fraxinus

• Skåne
Hej,
Finns det någon som redan har eller vill bilda ett kollektiv utan trådlösa nätverk och där vi försöker minimera skärmtiden?

Jag är biolog med strålningsbiologi som ett särskilt intresse. För den som vill veta mer om ämnet är Frankrikes förbud mot trådlösa nätverk i daghem och grundskolor en bra början.

Att stänga av routern kan också göra att man ägnar mer tid åt varandra, att vara utomhus eller jobba med händerna. 

Hälsningar Fraxinus

100Mirakel

• -
SV: någon som vill göra som fransmännen - ta bort routern?
« Svar #1 skrivet: 11 jul-21 kl 09:38 »
Hej Fraxinus! Det glädjer mig att höra att det finns fler som tänker i samma banor. Jag är inte biolog men väl insatt i ämnet och medveten om konsekvenserna av tekniken som det satsas stort på. Man kan ju också kalla det en storsatsning på att uppnå generell ohälsa. Inte särskilt smart. Kontroversiellt för många och därför svårt att samtala kring.

Vi är några stycken som är inne på samma tankebanor men vi bor kring Mälardalen och har väl tänkt oss att bygga upp något här. Det är rätt knepigt då alla har sina jobb och därför inte bara kan flytta till en plats. Inkomster behövs ju. Vi vill alla ha varsin separat bostad men tänker oss gemenskap i form av trevligt umgänge, att äta tillsammans ibland, verkstäder/ateljéer för gemensamt bruk, möjlighet till övernattning för familj och vänner, odlingsprojekt, kanske bin eller ett sommarkafé. Inget spikat än. Det viktigaste för oss är att bo tillsammans med trevliga vänner och bekanta - utan trådlöst.

Vilka idéer har du/ni?

Med goda hälsningar, Mirakel

Dela detta:

* Inloggade just nu

194 gäster, 2 användare
peter.linden.66, imlo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser