Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äntligen mina pluggbrätten  (läst 3771 gånger)

Pilot

  • Gäst
Äntligen mina pluggbrätten
« skrivet: 18 mar-14 kl 19:57 »
Fick rådet att handla odlingsbrättet QuickPot 104/6R  (310 x 530 mm). Det bästa jag gjort!!

Köpte två uttryckare QuickPot 104 för att trycka ut plantorna. Några lådor (25 pack) QuickPot QPD 104/6R och tillhörande underställsbricka (samma antal).

Räcker till flera 1.000 plugg och kvaliteten är bra. 500 st 15 cm sticketiketter i gult trä. 200 st fröpåsar.

Skall sätta 500 frön vaxskärböna, 200 bondbönor, 200 fänkål ... etc .. plus alla andra fröpåsar med olika broccoli och brysselkål.

Växtbelysning, värmematta. De här verktygen gör att odlingen tar ett stort skutt framåt.

Vitlöken som sattes i höstas har tagit sig bra, nästan allt gror inklusive exotiska sorter. 100% på Elefantvitlök är ett bra resultat. Många franska sorter på 95%.


Nina W

  • Inlägg: 3995
    • Värmland
SV: Äntligen mina pluggbrätten
« Svar #1 skrivet: 18 mar-14 kl 20:01 »
Jag har också pluggbrätten som jag köpt på Lindbloms frö för ungefär 20 år sedan och än är dom hela.

Lycka till med odlingen!

Pilot

  • Gäst
SV: Äntligen mina pluggbrätten
« Svar #2 skrivet: 18 mar-14 kl 20:43 »
Mitt kommer också från Lindbloms.


 

Vitis

  • Inlägg: 4111
    • Skåne
SV: Äntligen mina pluggbrätten
« Svar #3 skrivet: 19 mar-14 kl 10:16 »
Pluggbrätten är ett måste om man ska ha många fröplantor.

Vi kör mest med QP60, tycker dom cellerna är lagom för tomat, chili och majs bla.

Också köpta från Lindbloms, har använt dem sen 2006 och dom visar inga tecken på att ge upp. Dom förvaras i växthuset året om och verkar inte ta skada av solljuset.

Alexn72

  • Inlägg: 1466
    • Skåne
SV: Äntligen mina pluggbrätten
« Svar #4 skrivet: 05 apr-21 kl 19:07 »
Kan bara inflika att jag köpte begagnade quickpot för ca 7 år sen.
Stabila. Tåliga och tjänstgör än.
De tål dock inte att stå bredvid kaminen :-[

MickeMård

  • Inlägg: 1704
  • Allt åt alla.
    • Östergötland
SV: Äntligen mina pluggbrätten
« Svar #5 skrivet: 06 apr-21 kl 16:45 »
Jag kör på qp60 och tycker att det funkar på allt från sallat till kål. Men har ett brätte som jag tycker har ännu bättre kvalité än qp. Mycket tjockare gods, men inte lika bra storlek på pluggarna. Lite mindre än på qp
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

657 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser