Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kurser?  (läst 3511 gånger)

Grimhild

  • Gäst
Kurser?
« skrivet: 03 feb-06 kl 10:06 »
Vet inte riktigt var jag ska placera min undran. Men jag skulle vilja bli tipsad om kurser där man kan lära sig mer om örter och ört/naturmedicin. Någon som känner till något? Jag är intresserad av allt, från en veckas studietid upp till ett år.

asta

  • Inlägg: 332
Re:Kurser?
« Svar #1 skrivet: 07 feb-06 kl 11:45 »
Vet inte riktigt var jag ska placera min undran. Men jag skulle vilja bli tipsad om kurser där man kan lära sig mer om örter och ört/naturmedicin. Någon som känner till något? Jag är intresserad av allt, från en veckas studietid upp till ett år.

Kan rekommendera örtagården i Öxabäck! Vet inte vad de heter, men sök på nätet så hittar du det säkert. Ett kanonställe!!!

Grimhild

  • Gäst
Re:Kurser?
« Svar #2 skrivet: 12 feb-06 kl 09:54 »
Asta, jag har sökt, men inte lyckats hitta något om Örtagården som du nämner :(.

En bekant berättade för mig om en kvinna på Kungsholmen i Sthlm som håller längre kurser, men naturligtvis kommer jag inte ihåg kvinnans namn. Någon som kanske vet vem jag menar?

Sol

  • Inlägg: 238
    • Skåne
    • fingerfardig
Re:Kurser?
« Svar #3 skrivet: 12 feb-06 kl 20:07 »

Kolla den här länken, det finns två korta örtkurser:
http://www.backedal.fhsk.se/

teddy

  • Inlägg: 1
Re:Kurser?
« Svar #4 skrivet: 12 feb-06 kl 20:12 »
folkhögskolan på biskops arnö har en ett år lång kurs med diverse ting och om jag inte minns fel ingår örtmedicin.

asta

  • Inlägg: 332
Re:Kurser?
« Svar #5 skrivet: 13 feb-06 kl 09:23 »
   
Blomsdals Örtagård


På Blomsdals Örtagård i Öxabäck finns visningsörtagård och försäljning samt en gårdsbutik med diverse presentartiklar. Dagskonferenser, studiebesök och Häxaftnar anordnas. Du kan också köpa dig en kopp kaffe med dopp. Öppet efter överenskommelse i förväg.
 
För mer information:
Blomsdals Örtagård
Blomsdal
511 95 ÖXABÄCK
Tel: 0320 590 60

cesilvo

  • Inlägg: 3
Re:Kurser?
« Svar #6 skrivet: 04 mar-06 kl 12:51 »
nätbildarna.nu har distanskurs. jag går den nu, mycket lärorikt!
recept, odling fördjupning i hur växterna är uppbyggda...
rekomenderas!
mvh cesilvo

Grimhild

  • Gäst
Re:Kurser?
« Svar #7 skrivet: 08 mar-06 kl 10:30 »
nätbildarna.nu har distanskurs. jag går den nu, mycket lärorikt!
recept, odling fördjupning i hur växterna är uppbyggda...
rekomenderas!
mvh cesilvo


Hej, jag, jag tog mig en titt på hemsidan, och det där låter som något för mig! på distans dessutom, vilket innebär att jag kan sköta mitt jobb samtidigt! Perfekt, snälla, berätta gärna lite mer! :) Tyvärr har den ju redan börjat, men det kanske kan tänkas att dom startar en kurs i höst också? Ska höra mig för...!

Grimhild

  • Gäst
Re:Kurser?
« Svar #8 skrivet: 08 mar-06 kl 10:36 »
Till er andra, tack för era intressanta tips! :)

Skogstrollet

  • Inlägg: 251
    • Skåne
Re:Kurser?
« Svar #9 skrivet: 10 mar-06 kl 13:13 »
Vilken underbar länk du tipsade om Cesilvo  ;D
De verkar vara precis vad jag också är ute efter
säger skogstrollet och passar på att norpa tipset  ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

506 gäster, 2 användare
junneboy, Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter



- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser