Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Konstnär söker avskild bostad på lång sikt  (läst 774 gånger)

Glimmer

  • Inlägg: 1
    • Västergötland
Konstnär söker avskild bostad på lång sikt
« skrivet: 07 dec-23 kl 22:17 »
Hej alla alternativare!

Är en 40-årig kvinna som älskar djur och natur, odling och självhushållning som söker avskild bostad, gärna nära djur och natur, för långtidsuthyrning. Allt av intresse men helst i södra Sverige.

Har 17 års erfarenhet av att bo långt ut i skogen, långt från allt, och att vara självhushållande i allt från att bära in vatten och ved, ha gott om ved så att man kan hålla kaminen igång nästan dygnet runt på vintrarna, har mkt erfarenhet av odling och att i möjligaste mån odla min egen mat, såsom potatis morötter lök kål tomater sallad rädisor etc. Jag älskar hundar och har ett par st äldre hundar. Jag har tidigare bedrivit hunduppfödning i många år.

Jag har lyckats landa något sånär på fötterna igen, efter snart 6 års extremt stressande och påfrestande uppbrott som fört med sej otroligt svåra livskriser och otroligt mkt kringflyttade stress och sorg.
Söker en lugn och avskild plats att bo på lång sikt, minst fem år och gärna mkt längre så länge allt funkar bra. Är en lugn tystlåten person som inte orkar med mkt folk stress höga ljud och spring. Drömmer om att få bygga upp mej igen att få läka och finna ro i själen.

Flera dåliga relationer, behandling för ofrivillig barnlöshet, ständiga flyttar, utförsäkring från f kassan har tyvärr gjort de senaste åren till ett helvete, och jag gick in i väggen totalt för 1,5 år sen.
Behöver få bygga upp mej få ro och läka och framförallt hitta hem, hitta en lugn, gärna avskild plats i skogen el på landet, gärna stuga torp men allt är av intresse.

Mina enda krav är att det behöver vara lugnt och avskilt och gärna naturnära så man kan odla. Och kallvatten behöver finnas att tillgå i närheten av bostaden, finns el så är det bra, annars kan jag mkt väl tänka mej att bo utan el också. Samt att uthyrningen är på lång sikt. Inte kort sikt. Är så trött på dom som bara hyr ut ett år el möjligen två och sen har andra planer för bostaden så man är tvungen att flytta när man väl etablerat sig och börjar känna sej hemma och börjat knyta kontakter på platsen. Skriftligt hyresavtal där allting tydligt framgår ett måste. Maxhyra 7500/mån. Har tyvärr inte massa pengar att ge i depositioner utan kan betala hyran en månad i förväg som brukligt är.

Pga mitt behov av att få leva avskilt och ha lugn och ro går all form av sammanboende bort. Kan vara trevligt att träffa folk ibland men bara kortare stunder. Har även haft så dåliga och hemska erfarenheter av männen jag sammanbott med de senaste åren så nu vill jag bara bo helt och hållet själv och rå om mej själv och hundarna.
Pga min stress utlösta utbrändhet söker jag inte jobb för tillfället, behöver som sagt komma till ro nånstans och börja läka och bygga upp mej och sen så småningom börja söka på nytt.

Jag har tidigare jobbat inom industri, städ och hälsokosthandel. Samt fött upp fantastiska hundar, men det var många år sen.
Jag kan även jobba på platsen där stugan/torpet/gården ligger, arbete i friska luften skyggar jag inte för, så länge jag kan göra det i avskildhet och i min takt. Kan göra allt från att hugga ved skrapa och måla hus sätta upp staket etc. Dock ej snickeri-arbeten.
Är du/ ni kanske dom som har stället jag söker? Tveka inte att höra av er och skicka ett PM här på Alternativ! Kan göra mkt gott för att göra en gammal stuga/torp el gård trivsam, bara jag får landa och känna mej hemma och komma till ro nånstans först.
Ha en fin dag alla!
Mvh Emma

swemarcus

  • Inlägg: 2
    • Västergötland
SV: Konstnär söker avskild bostad på lång sikt
« Svar #1 skrivet: 07 jan-24 kl 12:26 »
Hej.

Har ett torp på Kinnekulle med el men ej indraget vatten. Fint utedass med kompostering. Har skickat pm.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

487 gäster, 5 användare (1 dolda)
Besksöta, NESSEN, von tratt, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser