Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  oumbärliga böcker!  (läst 1707 gånger)

kattenihatten

  • Inlägg: 1272
  • omina mea mecum porto
    • Norrbotten
oumbärliga böcker!
« skrivet: 30 dec-04 kl 17:49 »
....för mig iallafall! ;D
 Daniel Quinn har skrivit några helt fantastiska böcker, den första heter "Ismael"  och den andra heter "beyond civilisation" (han har skrivit fler men dem har jag inte läst) de handlar om varför vi ofta upplever vårt samhälle som "fel" och att det är något som saknas, det är en bok om hur man räddar världen, en person i taget, och den utmanar sinnet på ett vis som jag aldrig har sett en bok göra förut. Rekommenderas varmt! den finns på svenska men vet ej om den är i tryck. Den andra boken tar mer ingående upp vad som kan göras för att fylla vår funktion på jorden på ett tillfredställande sätt. Båda böckerna finns på engelska på tex adlibris.se, de är förvånansvärt lättlästa för att vara engelska och behandla så pass djupa ämnen.

"The continiuum concept" av Jean Liedloff  är också en världs omvälvande bok som tar upp mycket runt hur vi på bästa och naturligaste vis tar hand om våra barn. Författaren tillbringade flera år i sydamerikas djungel med en grupp indianer, och har baserat sin bok på vad hon upptäckte där. Bland annat  att deras barn inte skrek, att människorna var lyckliga och harmoniska, utan den "anspänning" som vi här i väst lever med.
jag tror att en artickel om detta har publicerats i Åter, men om du inte läst boken gör det, speciellt om du har, eller funderar på att skaffa barn.
Live simply......so that others may simply live.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

514 gäster, 2 användare
Tur-Johan, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser