Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Vilken klippmaskin?  (läst 11481 gånger)

Rappe

  • Inlägg: 24
    • Södermanland
SV: Vilken klippmaskin?
« Svar #20 skrivet: 31 okt-13 kl 08:45 »
Finns det inte nya skär till Aeuscalap Econom S på Lyckliga.nu? Eller är det just skärbredden som skiljer "Aeuscalap Econom S" från "Aeuscalap Econom"?

gransmala

  • Inlägg: 102
  • "Livet är en strid."
    • Småland
    • Gransmåla Lantgård
SV: Vilken klippmaskin?
« Svar #21 skrivet: 31 okt-13 kl 22:14 »
Ja Econom S har ett smalare skär och bara 3 tänder på överskäret. Jag köpte en uppsättning standarsskär och blev minst sagt förvånad när dom inte passade. Det är även smalare mellan skruvarna på underskäret.
-"Det är tur att dom i sta´n inte vet hur bra vi har det på landet, för då hade vi inte råd å bo här."

Lönshult

  • Inlägg: 110
  • Droppen urholkar stenen.
    • Småland
SV: Vilken klippmaskin?
« Svar #22 skrivet: 03 dec-13 kl 20:45 »
Om jag skulle köpa en fårsax idag skulle jag kontakta Granngården i Ljungby där finns en "constanta" ny 400 watt priset nedsatt från 4500 kronor till 2500 kronor.
Henrik
Vi har en liten gård i sydvästra Småland. Här bor 30-talet tackor av blandat ursprung, ett 20-tal dito höns, två kattor, en hund och ett antal människor.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

424 gäster, 3 användare (3 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser