Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Aronia.  (läst 1148 gånger)

  • Gäst
Aronia.
« skrivet: 22 apr-19 kl 22:50 »
Jag fick ett parti Aronia kvistar som jag satt som sticklingar. Det ska vara mycket nyttigheter i bären. Verkar populär i staterna.
Någon som har koll på om saften smakar angenämt? Nu lär jag ju inte får bär på länge men om någon vet något så är jag nyfiken att höra.

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Aronia.
« Svar #1 skrivet: 22 apr-19 kl 23:00 »
Dom är väl inte supergoda, inget man går och äter som godis direkt. Men de innehåller som sagt mycket vitaminer och annat bra. Största fördelen med aronia tycker jag dock är att buskarna kan växa var som helst. De flesta bärbuskar vill ha bra, näringsrik jord för trivas men aronia kan växa var som helst.

 

Gurkmeja

  • Gäst
SV: Aronia.
« Svar #2 skrivet: 22 apr-19 kl 23:08 »
Tydligen ska bären plockas när de har blivit lite frostnypna. Om du framöver är intresserad av att testa mer Aronia, kan jag tipsa om Svartaronia, sorten "Autumn Magic". Riktigt vackra buskar, dignar helt fulla av lättplockade bär, dessutom smakar de bra, jämfört mot andra jag smakat.

Svart

  • Inlägg: 594
  • tills jag hittar något mörkare
    • Västergötland
SV: Aronia.
« Svar #3 skrivet: 23 apr-19 kl 15:26 »
Den aroniasaft jag druckit har varit lite mer vuxen i smaken, lite som hur svart vinbär är mer vuxet än jordgubb. Inte lika sött kanske man ska säga men det är väl en receptfråga egentligen.
Klart värt det för det är god saft.
Idag har jag inte sett en enda fotgängare som saknade reflex. Tänk på det.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

481 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser