Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Går det att sälja granbarrste?  (läst 2953 gånger)

jessika

  • Gäst
Går det att sälja granbarrste?
« skrivet: 09 maj-06 kl 14:49 »
Jag läste en artikel om hur den sydafrikanska busken 'rooibos' har blivit en global succee som ett trendigt och nyttigt örtte.

Tror ni att det går att kopiera deras framgång med granbarrste? Granbarr har vi gott om, så det vore en perfekt råvara för en säljbar produkt.

Granbarrste skall enligt information vara rikt på både c-vitamin och har säkert en del mineraler. Och det borde vara möjlit att tillverka det så att det smakar sötaktikt och lättdrucket.

Är detta något att satsa tid och pengar på? Verkar lite konstigt att ingen annan har gjort det. Den enda produkt som  jag kommer på som använt granbarr som ingrediens var den svenska explorer vodkan med granbarrssmak, men den säljs väl inte ens längre.

Om det är möjligt att kommersialisera det, på ett begränsat och nicheartat sätt, så vore det perfekt som inkomst för den som lever ute i skogen i sitt eget hus och med egen barrskog. Så länge det inte blir alltför populärt så lär man även ha ett monopol på försäljningen.

Men konceptet kanske har provats någon gång tidigare?
Eller finns det någon som säljer det idag? Jag hittade inget via internet i varje fall.

kattenihatten

  • Inlägg: 1272
  • omina mea mecum porto
    • Norrbotten
Re:Går det att sälja granbarrste?
« Svar #1 skrivet: 15 maj-06 kl 09:41 »
jag tror att det säkert skulle gå att sälja.........fast då på någon plats där det upplevs som exotiskt......dvs inte i norrlands inland

..........och som de säger.......allting kan säljas med mördande reklam........kom och köp konserverad gröt!
Live simply......so that others may simply live.

daltös

  • Inlägg: 134
    • Dalarna
Re:Går det att sälja granbarrste?
« Svar #2 skrivet: 15 maj-06 kl 15:02 »
hej..
det finns även ett te som görs på barr...osäker på om det är gran el. tall :-\..som sägs vara bra mot värk och reumatism...
samt för en reningsprocess i kroppen.. om du söker på nätet hittar u säkert mer info..

kanske oxå kan vara något att kombiner med din idé...



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

751 gäster, 2 användare
ärt, Adels

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser