Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bortsprungen  (läst 9371 gånger)

supersnällasilversara

  • Inlägg: 341
  • hellre lite skit i hörnet än ett rent helvete
    • Blekinge
Bortsprungen
« skrivet: 01 jan-12 kl 18:48 »
Min hund försvann nyårsnatten. :'(
Han är skotträdd så vi tar det väldigt lugnt med smällare. Han brukar skaka och krypa under möbler och så. Oftast stannar jag inne med honom. Vi bor ute på landet så här blir det inte så mycket kraftiga smällare som tur väl är. Åker vi bort så får han vara hos mina föräldrar som bor ännu lite lugnare än vad vi gör.

Jag undrar vad som hänt. Är han redan död? Sitter han fast nånstans och inväntar en plågsam död? Är han skadad och orkar inte gå hem? Hittar han inte hem? Har någon tagit honom? Bara jag får veta vad som hänt :'(

Vi har en liten inhängnad på framsidan där han brukar gå ut och göra sina behov. På natten när han skulle ut en sista gång var han rädd och ville knappt, jag stod därför kvar på trappen med dörren öppen. Rätt var det var så drog han i väg. Vad jag inte visste var att gallret på den ena sidan hade vält så han kom lös... Jag ropade, gick in och hämtade jackan och sedan dess har vi letat. Vi har kört runt, runt överallt. Har gått och gått. Vad gör man nu? Bara väntar?

Är så ledsen... Det känns lättare att skriva än att prata om det för jag bara lipar.
Har 2st svarta orpington + en blå tupp. 3st Kopparfärgad Maran.  2st bruna+2st vita värphöns. 2st dvärgkochin, 2st isbar och några blandisar. 6st dvärggetter, två åsenfår. En vovve!

Xoot

  • Gäst
SV: Bortsprungen
« Svar #1 skrivet: 01 jan-12 kl 18:51 »
Fortsätt leta och lycka till hoppas på det bästa.  :)
Tack och lov inte svinkallt ännu och förhoppningsvis smäller det nu inte mer.

Sätt upp lappar!

Pernille2233

  • Inlägg: 46
  • Det blir så bra som man själv gör det!
    • Småland
SV: Bortsprungen
« Svar #2 skrivet: 01 jan-12 kl 19:11 »
Håller med föregående talare-
fortsätt leta- sätt upp lappar och kontakta polisen.
Hoppas det går bra!
Styrkekramar från mig!!!
Hedemorahöns- brittish spotted pony, genbank för gotlandskanin, katter,hundar,åsenfår, dammråttor, gerbler, tamråttor, undulater och två gojor,

mita67

  • Inlägg: 464
    • Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
SV: Bortsprungen
« Svar #3 skrivet: 01 jan-12 kl 19:42 »
Jag har varit ute med mina hundar och letat efter rymlingar förr, hör av dig om du vill ha hjälp. 070-5232352

Andromedae

  • Inlägg: 131
    • Dalarna
SV: Bortsprungen
« Svar #4 skrivet: 02 jan-12 kl 00:03 »
Kontakta närmaste brukshundklubb för att se om du kan få hjälp att leta.
Hör med grannarna.
Finns sidor på nätet där man kan efterlysa bortsprunga djur.

Gissar på att han sitter och trycker nånstans, men risk är att han sprungit rätt långt i sin panik.

Håller tummarna att han återkommer, förstår hur jag skulle må om det hände mig. *styrkekram*

supersnällasilversara

  • Inlägg: 341
  • hellre lite skit i hörnet än ett rent helvete
    • Blekinge
SV: Bortsprungen
« Svar #5 skrivet: 02 jan-12 kl 18:06 »
Inga tecken på liv ännu :(  Har pratat med och träffat många  som peppar mig att hålla hoppet uppe. Än är det ju inte kört. Idag har en forummedlem varit här med sina goa hundar och spårat. tyvärr hittade vi inget men det såg lovande ut i början. Det känns ändå bra på nåt vis. Vi sökte kring sommar stugor och sådant med. Lite senare kom det en kille med en drever som han hade sändare på. Hon fick också söka av området men hittade inget.

Vi har lappar uppe och sätter fler och fler. Har pratat med han som har jakten här och med en massa hundägare häromkring.
Håller tummarna att han snart ska krafsa på dörren och vilja in.
Har 2st svarta orpington + en blå tupp. 3st Kopparfärgad Maran.  2st bruna+2st vita värphöns. 2st dvärgkochin, 2st isbar och några blandisar. 6st dvärggetter, två åsenfår. En vovve!

SannaF

  • Inlägg: 364
    • -
SV: Bortsprungen
« Svar #6 skrivet: 02 jan-12 kl 18:12 »
Här finns eldsjälar!!

O de har stor räckvidd via fb. Många hundar hittas tack vare dem så det kanske kan vara värt ett försök?

https://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/groups/211982732162726/

Bosses hundhjälp heter de om inte länken funkar.

Håller tummarna för er och er vovve!
Mot nya äventyr!

Linamarie

  • Inlägg: 74
    • Västergötland
SV: Bortsprungen
« Svar #7 skrivet: 02 jan-12 kl 18:15 »
Min pappa hade en gång en hund som gick igenom ett elstängsel till en granplanering och sedan inte vågade ta sig ut igen då hon antagligen fick en stöt på vägen in. Efter en vecka var markägaren där och hittade henne. Så de allra märkligaste ställen kan hunder visst fastna på....

Hoppas vovven kommer hem snart i alla fall!

supersnällasilversara

  • Inlägg: 341
  • hellre lite skit i hörnet än ett rent helvete
    • Blekinge
Har 2st svarta orpington + en blå tupp. 3st Kopparfärgad Maran.  2st bruna+2st vita värphöns. 2st dvärgkochin, 2st isbar och några blandisar. 6st dvärggetter, två åsenfår. En vovve!

Idalun

  • Inlägg: 172
    • Småland
SV: Bortsprungen
« Svar #9 skrivet: 02 jan-12 kl 18:34 »

supersnällasilversara

  • Inlägg: 341
  • hellre lite skit i hörnet än ett rent helvete
    • Blekinge
SV: Bortsprungen
« Svar #10 skrivet: 02 jan-12 kl 18:58 »
Har länkat på fejjan...
Håller alla tummar & tår! 

Kram!

Tack!
Har 2st svarta orpington + en blå tupp. 3st Kopparfärgad Maran.  2st bruna+2st vita värphöns. 2st dvärgkochin, 2st isbar och några blandisar. 6st dvärggetter, två åsenfår. En vovve!

Anna S

  • Inlägg: 194
  • Glad 26åring som älskar både små och stora djur.
    • Södermanland
    • Afrikanska Dvärggetter
SV: Bortsprungen
« Svar #11 skrivet: 02 jan-12 kl 19:35 »
Håller alla tummae jag kan att han hittas välbehållen snart!

Min kompis hund försvann för någon vecka sig då någon sköt en smällare brevid honom. Han fanns sedan välbehållen på polisstationen.
Han hade sprungit och hoppat på en buss (aldrig åkt buss förut) och chaffören hittade honom när han skulle parkera bussen i bussgaraget :)

Så han kanske är där du inte skulle tänka dig.
Jobbar med djur och barn, har själv häst, hund, kanin, getter och hamstrar, kika gärna på www.dvarggetter.n.nu :)

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Bortsprungen
« Svar #12 skrivet: 02 jan-12 kl 19:41 »
Fy, så otäckt!  Men ge Dig inte förrän Du ÅTMINSTONE har hittat hans lik ...

Även här hålls tummar och tår!

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Andromedae

  • Inlägg: 131
    • Dalarna
SV: Bortsprungen
« Svar #13 skrivet: 02 jan-12 kl 22:10 »
Har spridit vidare på FB.

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Bortsprungen
« Svar #14 skrivet: 02 jan-12 kl 22:23 »
Här håller jag tummarna jag också! Som tur är är det ju inte kallt så även om han är på vift finns det goda chanser att han klarar sig länge.

Ge inte upp  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Bortsprungen
« Svar #15 skrivet: 02 jan-12 kl 23:32 »
Ta kontakt med jaktlagen i bygden,gå in på jägareförbundet och klicka dig fram till lokalkretsarna, jägarna är ute mest i skogen såhär års,hunden kan ju dyka upp på gris och rävåtlar,inte helt ovanligt. Hoppas den återfinns välbehållen,mvh
Fjäderfän och kaniner

Nettis

  • Inlägg: 2568
  • Smörblommans Siv
SV: Bortsprungen
« Svar #16 skrivet: 02 jan-12 kl 23:42 »
Har också delat på fb även om jag bor långt ifrån men har vänner över hela landet.

Pernille2233

  • Inlägg: 46
  • Det blir så bra som man själv gör det!
    • Småland
SV: Bortsprungen
« Svar #17 skrivet: 03 jan-12 kl 08:32 »
Även jag har delat på facebook.
Hoppas han kommer hem välbehållen!
Hedemorahöns- brittish spotted pony, genbank för gotlandskanin, katter,hundar,åsenfår, dammråttor, gerbler, tamråttor, undulater och två gojor,

galdur

  • Inlägg: 418
    • -
SV: Bortsprungen
« Svar #18 skrivet: 03 jan-12 kl 09:22 »
Usch jag lider med er! Hoppas att ni snart hittar honom! Styrkekram!!!
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

nordtravare

  • Inlägg: 265
    • Medelpad
SV: Bortsprungen
« Svar #19 skrivet: 03 jan-12 kl 09:39 »
Hundar förvildas ofta snabbt och kommer inte på lock men" minns"lukter bättre ,mitt tips om du misstänker ett visst område gå en krok som slutar på en bra plats lägg en använd jacka eller liknande .Om du letar med bil kliv inte ur och lägg ut spår
 som inte leder någon vart utan hunden hamnar på vägen och springer.En hund helst med värmande päls kan klara sig ganska länge i frihet att han dyker upp efter 6 veckor är inte otroligt . att leta döda hundar brukar vara hopplöst .


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

451 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser