Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygga ett hus i moduler, flytta och bygga upp igen.  (läst 1001 gånger)

Björne

  • Inlägg: 7
Bygga ett hus i moduler, flytta och bygga upp igen.
« skrivet: 10 nov-19 kl 13:27 »
Hej! Jag planerar att bygga två fritidshus, 15kvm, respektive 50kvm, vid min bostad, sedan flytta husen annan tomt, som ligger 15mil från bostaden. Tänker mig att bygga i moduler, vilka bör vara enklare att flytta, för att sedan montera ihop delarna på tomten. Husen ska byggas med träbjälklag, regelverk och sadeltak. Min fråga är någon känner till en bra beskrivning, med lämplig teknik och metod, för ändamålet.
Undrar och hälsar Björne

torbjorn

  • Inlägg: 13743
    • Medelpad
SV: Bygga ett hus i moduler, flytta och bygga upp igen.
« Svar #1 skrivet: 11 nov-19 kl 13:30 »
Det har funnits en beskrivning på ett hus byggt i moduler för att lätt kunna tas ner och sättas upp på andra ställen, den har även diskuterats på detta forum men jag hittar inte igen den just nu. Har den nersparad , dock inte på någon dator jag kommer åt för ögonblicket.
Beskrivningen jag syftar på, gick ut på en snabb-byggd hustyp för att kunna ordna drägligt temporärt boende t ex i samband med olika slags katastrofer eller flyktingkriser, jag tror det hela rörde sig om ett exjobb på någon högskola.

 

lassejohansson22

  • Inlägg: 24
    • -
SV: Bygga ett hus i moduler, flytta och bygga upp igen.
« Svar #2 skrivet: 11 nov-19 kl 14:23 »
Det har även funnits artikel i Land el annonsbladet, om ett hus som kunde byggas med endast Skruvmejsel. (om jag minns rätt. I vart fall, få verktyg)
Tror det går att söka och få fram artikeln.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

306 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser