Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hundar som far illa  (läst 7923 gånger)

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
SV: Hundar som far illa
« Svar #20 skrivet: 24 jun-09 kl 12:26 »
Idag finns en färsk annons på valpar: blandis shcäfer/rottis. Jag har go lust att ringa och
"höra mig för".  >:(



Det vore himla bra om du kunde förklara vad du menar med detta citat ??? ???
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Skogsmullan

  • Inlägg: 158
    • Västergötland
SV: Hundar som far illa
« Svar #21 skrivet: 24 jun-09 kl 13:36 »
Jag skulle kunna höra om dom har några som helst krav på köparna!  ::)


murtorpet

  • Gäst
SV: Hundar som far illa
« Svar #22 skrivet: 24 jun-09 kl 13:38 »
.
« Senast ändrad: 17 nov-09 kl 13:58 av murtorpet »

 

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
SV: Hundar som far illa
« Svar #23 skrivet: 24 jun-09 kl 14:07 »
Jag skulle kunna höra om dom har några som helst krav på köparna!  ::)



Jaha du, så Kalle Anka polisen håller till på Blocket ::)
Jag antar att du tänker ställa samma fråga dom som säljer oreggade renrasiga valpar eller är det just ordet blandis som får dig att se rött?
Jag har faktiskt lite svårt att förstå vart du vill komma med tanke på tråd namnet ???
Vem har sagt att just dessa valpar kommmer fara illa på nått sätt?

Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Vilse

  • Gäst
SV: Hundar som far illa
« Svar #24 skrivet: 25 jun-09 kl 02:20 »
haaller med j & a!

att saelja en blandhund paa blocket goer en automatiskt inte till en daalig uppfoedare/seljare!
det finns rasrena valpar som saeljs dyrt daer uppfoedaren/saeljaren inte bryr sej alls!


palledansk

  • Inlägg: 161
    • Värmland
SV: Hundar som far illa
« Svar #25 skrivet: 25 jun-09 kl 06:29 »


om jag nånsin skule sälja valpar så skule jag skriva avtal och ha referenser om tidigae hundägande och ha en klausul att om dom ej är nöjda eller får förändrat liv så ska jycken tillbaka till mej och inte säljas vidare!


Tyvärr så funkar inte detta, har du köpt en vara (oavsett om det är hund eller kylskåp) så är den din och säljaren kan inte kräva ngt oavsett vad man skriver i diverse avtal.
Enda möjligheten är avbetalning/leasing med återtagsklausul om betalningen inte fullföljs.
Verus Amiqus est tamquam alter idem!

Vilse

  • Gäst
SV: Hundar som far illa
« Svar #26 skrivet: 25 jun-09 kl 09:03 »
här nere skrivs avtal med åter till säljaren.
vet inte om det håller,,men det finns ju en bakdörr öppen och man visar att man tar tillbaka hunden.

oftast här nere så säljer oseriösa uppfödare sina inte totalt rasrena hundar som rasrena och skriver at hunden får inte avlas på precis som dom riktiga uppfödarna gör för då ser det ut som om deras hund som inte har känd stamtavla är finare än den egentligen är.

pet agreement,,om den som köpt valp avlar på den så blir han tagen till rättegång och förlorar hunden.
seriösa uppfödare gör det med hundar som inte blev så bra som man ville eller begränsa så det inte blir för mycket hundar av samma linjer.

dom oseriösa som försöker framstå som seriösa försöker stoppa andra at ta marknadsandelar med att sälja ALLA sina valpar sompet only!!!

palledansk

  • Inlägg: 161
    • Värmland
SV: Hundar som far illa
« Svar #27 skrivet: 25 jun-09 kl 10:32 »
här nere skrivs avtal med åter till säljaren.
vet inte om det håller,,men det finns ju en bakdörr öppen och man visar att man tar tillbaka hunden.

oftast här nere så säljer oseriösa uppfödare sina inte totalt rasrena hundar som rasrena och skriver at hunden får inte avlas på precis som dom riktiga uppfödarna gör för då ser det ut som om deras hund som inte har känd stamtavla är finare än den egentligen är.

pet agreement,,om den som köpt valp avlar på den så blir han tagen till rättegång och förlorar hunden.
seriösa uppfödare gör det med hundar som inte blev så bra som man ville eller begränsa så det inte blir för mycket hundar av samma linjer.

dom oseriösa som försöker framstå som seriösa försöker stoppa andra at ta marknadsandelar med att sälja ALLA sina valpar sompet only!!!
Intressant.
Vart är "här nere"?
Verus Amiqus est tamquam alter idem!

Vilse

  • Gäst
SV: Hundar som far illa
« Svar #28 skrivet: 25 jun-09 kl 10:49 »
down under, oz nz

finns ett antal uppfödare där jag bor som bara säljer valpar där köparen skriver under att aldrig avla.
det ör ingen speciell avelslnje som dom bevarar utan bara marknadsandelar eftersom deras egna avelsdjur inte ens är reggade och har känd stamtavla,,den som köper valp tror at det är jätteseriösa avlare aftersom dom har avtal,,men det är inte ens rasrent,,,,

palledansk

  • Inlägg: 161
    • Värmland
SV: Hundar som far illa
« Svar #29 skrivet: 25 jun-09 kl 11:00 »
down under, oz nz

finns ett antal uppfödare där jag bor som bara säljer valpar där köparen skriver under att aldrig avla.
det ör ingen speciell avelslnje som dom bevarar utan bara marknadsandelar eftersom deras egna avelsdjur inte ens är reggade och har känd stamtavla,,den som köper valp tror at det är jätteseriösa avlare aftersom dom har avtal,,men det är inte ens rasrent,,,,
Så olika det kan var.
Himla intressant variant.
Verus Amiqus est tamquam alter idem!

Vilse

  • Gäst
SV: Hundar som far illa
« Svar #30 skrivet: 25 jun-09 kl 11:15 »
Så olika det kan var.
Himla intressant variant.

det tråkiga är att de avelsdjur de har verakr seriösa eftersom det finns avtal.
men kollatr man bara lite kritskt så hittar man djur med allvarliga exteriöra fel, höfter som inte ör ok och inte ens kända djur i andra ledet bakåt,,fast det ser ju inte idioterna som köper valp!!!!

SecretQ

  • Inlägg: 524
  • att vara normal e inte min starka sida
    • Östergötland
SV: Hundar som far illa
« Svar #31 skrivet: 12 jan-10 kl 21:04 »
Jag har haft hund i 23 år , men adrig valt själv hund eller ras, den enda synen är på just hund och katt att man tar hand om djuren tills de dör!!! Precis som med barnen......   man måste få hundköparna att förstå att ett hundägarskap kan vara i uppåt en 16 år.  Min förta hund (blandras)  tog jag över (6mån) av en som inte orkade med honom han i sin tur hade bytt honom mot 2 backar öl. Jag hade honom tills de året han skulle fylla 16, nu har jag en omplaceringstik blandras det med hon fyller 12 i år men tyvärr är hon nu gammal och sjuk, har även hennes son som e 7 år.  Själv vill jag aldrig leva utan hund
Köper man en hund har man kvar den annars överväger man med att vänta med ev. hundköp!   Det måste ju folk lära sig.  Sedan kan de ju finnas undantag.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

422 gäster, 2 användare
peterm, torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser