Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dilemma  (läst 1556 gånger)

sossej

  • Inlägg: 15
    • Närke
Dilemma
« skrivet: 04 nov-18 kl 09:05 »
Hej alla!
Är det någon som har lite kloka råd att ge i mitt dilemma?
Vi har en tjej som hyr en bostad på vår tomt. Denna tjejen har 2 hundar.
Dilemmat är att dessa hundar aldrig får någon form av motion. Hundarna har inte gått mer än ca 200 m några gånger per dag för att rastas det senaste året. Jag och min sambo har tagit ut dem på en kortare promenad i somras. Den ena hunden är en aktiv ras och skäller konstant när den är ute eftersom den inte får utlopp för sin energi på annat sätt.

Vi själva har en valp just nu så vi tar inga promenader än. Vi känner att det är inte är våra hundar och därför inte vårat ansvar samtidigt som vi tycker synd om hundarna. Kan tilläggas att vi jobbar och har småbarn så tid är inget vi har massor av medan tjejen i fråga är hemma långtidssjukskriven på heltid. Hur skulle ni gjort? Skulle ni gått promenad med dessa hundar eller låtit bli?

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Dilemma
« Svar #1 skrivet: 04 nov-18 kl 10:34 »
En aktiv hund kanske mest behöver stimulans för hjärnan?  Kan ni bjuda in till gemensamma övningar på tomten?  Tjejen är väl inte sjukskriven för skojs skull, kanske hon inte orkar tänka ut något att aktivera sig och sina hundar med?  Valpen behöver ju även träffa vuxna snälla hundar.

  Så särskilt kloka var väl inte dessa tankar, men lite att börja med!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

515 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, Själv är bäste dräng, per.martinsson, Jon.b

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser