Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gemensamt boende  (läst 4114 gånger)

pontan

• -
Gemensamt boende
« skrivet: 22 maj-18 kl 09:39 »
Jag har ett torp i trakterna kring hyltebruk. Köpte det för ca 5 år sedan och har sedan dess installerat el och införskaffat maskiner såsom jordfräs, röjsåg, motorsåg m.m

Tanken är att torpet ska vara betalt och klart inom ca 5 år. Då kommer jag vara ca 35 år och fullt frisk.

Jag har börjat med odlingsland och håller på med jordkällare. Som granne finns ekologisk bonde, kanske behöver säsongshjälp? 700m till närmaste året runt boende. Systembolag samt badplats 10min bort.

Tanken är att sluta jobba, flytta ned och bo lite enklare än vad stadslivet kräver. Söker likasinnade som kan flytta in och trivas såhär! 420 friendly och ok med köttätare. Vill ha djur, har hund idag, och gott om djurliv runt omkring året om.

Plats för 4 personer finns idag men kan säkert utökas. Jag pendlar ner helger hela året om idag då jag har fast jobb, gott betalt och ledig fredag, lördag och söndag.

Jag är sportintresserad, lat, snäll och rolig. Jag är en drömmare och känslomänniska. Ej troende men pratar gärna religion. Intresse för mat och historia.

Pm för intresse med bild och bakgrund så kanske vi gör det här!

Postat med Alternativ.nu´s app

skogsmix

• Jämtland
SV: Gemensamt boende
« Svar #1 skrivet: 26 maj-18 kl 12:31 »
PM!

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

pontan

• -
« Svar #2 skrivet: 28 maj-18 kl 18:46 »
Ok tack men gärna en beskrivning av dig själv också 🤣
Fick bara detta?

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

« Svar #3 skrivet: 13 jun-18 kl 00:53 »
Man med 3 barn och fruga....

Älskar det naturliga i att förädla sin egen föda.

Jobbar som maskinist, maritimt, men slöjdar en massa på fritiden.

MvH

John

Cyklisten

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 18 jun-18 kl 12:42 »
Kort fråga här...

Antar de som bor med dig blir hyresgäster. Vad tänkte du lägga hyran på ungefär?

Runesmith

• Övriga världen
« Svar #5 skrivet: 19 jun-18 kl 13:35 »
Where are you?  That sounds like just the situation we want, but we have to be in the South for family and business reasons.  If you're anywhere near Skaane, I'll PM with more details.
Anthony Hilbert
www.runesmith.co.uk

Dela detta:

* Inloggade just nu

183 gäster, 8 användare (3 dolda)
DennisCA, Adels, Kastanjegården Ekosmåbruk, Lindfors, Elin Bard

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser