Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  besöka nån med getter i östergötland  (läst 9595 gånger)

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: besöka nån med getter i Östergötland
« Svar #40 skrivet: 12 dec-13 kl 17:28 »
Som sagt:  Välkommen i vårt gäng av getälskare!  :D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Krågedal

  • Inlägg: 639
    • Östergötland
SV: besöka nån med getter i östergötland
« Svar #41 skrivet: 24 dec-13 kl 06:26 »
Hejsan! här är en till som drömmer om getter. Jag kommer att flytta längre ut på landet med mina djur. Då jag är laktosintolerant o tål getmjölk (som är så dyr) så ser jag möjligheten.. Jag såg nu på 100%bonde att han hade ett högt drygt en meter eltråd för sina getter, det flyttar man ju lättare  på!( när strömmen är av) Har redan bestämt om någon lantras då jag redan har Kindahöns o Gotlandskaniner....så jag vill gärna vara med på ett hörn
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

tjiboo

  • Inlägg: 36
SV: besöka nån med getter i östergötland
« Svar #42 skrivet: 24 dec-13 kl 14:35 »
Låter trevligt.ja jag har också alltid haft djur i mitt liv men getter blir nytt för mig.men dom är jättehärliga o jag ser fram emot det mycket.bra att hänga här o ta del av tips o råd.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: besöka nån med getter i östergötland
« Svar #43 skrivet: 25 dec-13 kl 00:53 »
Välkommen till Gettavlan, Krågedal!  Hoppas du kommer att trivas både med oss och med dina framtida getter!  :D  Och extra kul att du vill ha någon sorts lantras.  Tänkte du en av de utrotningshotade, eller "vanlig" svensk lantrasget?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Vena gård

  • Inlägg: 10
  • Välkommen till vackra Vena
    • Östergötland
    • Vena gård
SV: besöka nån med getter i östergötland
« Svar #44 skrivet: 26 dec-13 kl 20:25 »
Hej hej
Nu har du ju redan bestämt dig för att skaffa getter, men vi finns utanför västra husby ifall du vill göra fler studiebesök  ;) Vi har dock lite gott och blandat med raser och en del vet vi inte ens vad det är för ras på. Men de är fruktansvärt söta och så mysigt att komma hem till efter jobbet. Jag älskar getdoften som ligger över gården nu sedan vi skaffade en funktionell bock. Stackars Rutger som tillsammans med Alva och Rut var de första getter vi skaffade är kastrerad... Sen har vi "räddat" 4 dvärg/korsningar från en bekant som desperat behövde bli av med dem. Så totalt har vi 8 getter, men tre av dem åker in i frysen vartefter. Förhoppningsvis har bocken Billy gjort sitt och ger oss nya killingar nästa år så att vi får prova på att mjölka och göra ost också.
Välkommen!  :)
Vena gård = häst-, hund-, självhushållningsverksamhet + getter, ankor, grisar o katter

tjiboo

  • Inlägg: 36
SV: besöka nån med getter i östergötland
« Svar #45 skrivet: 26 dec-13 kl 21:49 »
Nu blev jag jätteglad!!jag kommer mer än gärna o tittar.du kan ge mig ett personligt meddelande om telnr så vi kan bestämma ett datum.inte så långt från mig heller att åka.jättebra.alltid kul att träffa getägare!!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

317 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser