Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  >> en bock och en get eller två getter ??  (läst 2912 gånger)

soulflow

  • Inlägg: 101
    • lilla tärnö
>> en bock och en get eller två getter ??
« skrivet: 14 apr-05 kl 13:50 »
hei

>> är precis i färd med att skaffa getter och det jag funderar på är om jag skall köpa två getter eller en av varje. hade tänkt mig en get och en bock för att få en av varje men att sedan kastrera bocken ?? och i stället betäcka geten utifrån om det blev läge. detta för att slippa brunstperoider. är detta en bra idé eller ?? luktar även kastrerade bockar ?? egentligen är väl det enda skälet till att jag vill ha en av varje att få uppleva både get och bock men egentligen spelar det kanske mindre roll..

tacksam för tankar kring detta

loveflow * jenz
CITY LIFE IS A SHITTY LIFE

Krusmynta

  • Inlägg: 120
Re:>> en bock och en get eller två getter ??
« Svar #1 skrivet: 14 apr-05 kl 16:06 »
Hej!

Jag har två getsyrror, och de funkar fint ihop, och är båda 3vliga, fast har olika personliga drag. Jag funderade på att ta deras brossa, en kastrerad bock, i stället för en av dom, men det blev två tjejjer. Om jag betäcker dom, tycker jag att det är roligare att ha två som får ungefär samtidigt, för de kanske bara får en killing var, och det är roligare för killingarna att ha nån att leka med.

Så resonerade jag...

 

kotte

  • Gäst
Re:>> en bock och en get eller två getter ??
« Svar #2 skrivet: 21 maj-05 kl 14:08 »
En kastrerad bock luktar inte. Den har inte speciellt mycket "bockkaraktär" heller. Däremot kan det vara trevligt att ha en kastrerad bock och en get för att inte få så många killingar att behöva ta hand om/gör sig av med när det är dags..


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

730 gäster, 1 användare
Hokuspokus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser