Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Renfor  (läst 4561 gånger)

AG

  • Inlägg: 232
  • Galfvensjös Kaningård
    • Min hemsida
Renfor
« skrivet: 27 okt-08 kl 21:59 »
Finns Renfor i säckar? Isåfall vad ligger priset på?
Galfvensjös Kaningård
Uppfödning av Svensk Pälskanin (gammal svensk ras), Californian och NZW.

Dandelia

  • Gäst
SV: Renfor
« Svar #1 skrivet: 28 okt-08 kl 22:52 »
Ja, på lantmännen. Kommer inte ihåg priset.

Sia

  • Inlägg: 1237
    • Dalarna
SV: Renfor
« Svar #2 skrivet: 29 okt-08 kl 22:24 »
Finns även på Lantmännen härnere i södra dalarna, andvänds tydligen till att stödutfodra rådjuren.
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

ledup

  • Inlägg: 331
SV: Renfor
« Svar #3 skrivet: 30 okt-08 kl 10:21 »
Går att ta hem hos alla granngårdens butiker!

AG

  • Inlägg: 232
  • Galfvensjös Kaningård
    • Min hemsida
SV: Renfor
« Svar #4 skrivet: 30 okt-08 kl 22:32 »
Ingen som vet om det är dyrt?
Galfvensjös Kaningård
Uppfödning av Svensk Pälskanin (gammal svensk ras), Californian och NZW.

Grimla

  • Inlägg: 4057
  • 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Renfor..
« Svar #5 skrivet: 07 nov-08 kl 18:04 »
Kostade 3,30 kilot i våras..
« Senast ändrad: 07 nov-08 kl 18:08 av Grimla »
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

compu71

  • Inlägg: 1
    • Medelpad
SV: Renfor
« Svar #6 skrivet: 06 feb-12 kl 19:46 »
Någon som vet var man kan köpa renfor billigt här i Sundsvall verkar de bara som det är granngården som har det och dom tar 179 kr för 25 kg säck och köper man en pall så får man bara 280 kr i rabatt typ 1.5 säck :( och den skulle kosta 4000 kr

Någon som vet av något ställe som är billigare per säck eller helst pall som man kan få hemkört med någon frakt firma typ DHL,schenker mm

/Hummlan

Kajsa

  • Inlägg: 231
    • Blekinge
SV: Renfor
« Svar #7 skrivet: 06 feb-12 kl 20:02 »
Här i Blekinge säljer de av någon outgrundlig anledning också renfor! Men eftersom det är dålig åtgång (vi har inte så mycket ren här) så har de två gånger nu i vinter fått sälja flera pallar till halva priset eftersom säckarna börjat närma sig bäst-före-datumet. Kan du inte köpa direkt av lantmännen? Det måste bli ett helt annat pris om man köper för silos?

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Renfor
« Svar #8 skrivet: 06 feb-12 kl 20:03 »
Foder är dyrt i Sverige, jag tvivlar på att du hittar det särskilt mycket billigare någon annanstans.

Att renfor säljs även i södra Sverige beror på att det används som viltfoder till rådjur, hjortar osv. Funkar även som kaninfoder.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Kajsa

  • Inlägg: 231
    • Blekinge
SV: Renfor
« Svar #9 skrivet: 06 feb-12 kl 20:10 »
...och till våra värmlandsfår.

Viltfoder sa de i affären, men som kaninfoder var något nytt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

147 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser