Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Självhushållaråret  (läst 2185 gånger)

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3471
    • Västergötland
Självhushållaråret
« skrivet: 03 jan-11 kl 09:29 »
Är det en bra idé att länka in den aktuella månaden på handbokens förstasida?
Nu har jag i alla fall bytt till januari, men det är lite tunt med sysslor inskrivna... Kan någon fylla på lite?

LottaLuvin

  • Gäst
SV: Självhushållaråret
« Svar #1 skrivet: 03 jan-11 kl 19:35 »
Tycker det är en jättefin idé.

Däremot tycker jag att det vore trevligt med norr/mellan/södra sverige, i varje månad, eftersom det under stor del av året är ganska stor skillnad på vad det är dags för beroende på var i landet man är. Själv är jag dock inte till så mycket nytta på den fronten (att skriva in vad som ska göras var nånstans), gröngöling som jag är.  :-[

Gronavagen

  • Inlägg: 1554
    • Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: Självhushållaråret
« Svar #2 skrivet: 03 jan-11 kl 19:42 »
Borde inte namnet på den anspela på bondepraktikan? Så man vet vad det handlar om ifall att man vill titta på en annan månad?

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3471
    • Västergötland
SV: Självhushållaråret
« Svar #3 skrivet: 04 jan-11 kl 07:55 »
Tycker det är en jättefin idé.

Däremot tycker jag att det vore trevligt med norr/mellan/södra sverige, i varje månad, eftersom det under stor del av året är ganska stor skillnad på vad det är dags för beroende på var i landet man är.

Man kanske kan skriva det i texten så länge, typ "Nu kan man sätta ut kålplant om man bor i södra Sverige".
Sedan när vi får mer text kanske man kan dela upp det i geografiska avdelningar.

Borde inte namnet på den anspela på bondepraktikan?
Något förslag?


Gronavagen

  • Inlägg: 1554
    • Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: Självhushållaråret
« Svar #4 skrivet: 04 jan-11 kl 15:59 »
Öhhh, *gnuggar geniknölarna*

Alternativpraktikan

Ekologiskapraktikan

Alternativs moderna bondepraktikan.

Känner mig lite fantasilös idag......kanske någon annan har en bättre idé?

Den sista vore ju bra då alternativ skulle få fler träffar på google, dock vet jag inte hur det blir med upphovsrätt och sånt.

Alternativpraktikan var annars enkelt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

575 gäster, 2 användare
xaelanar, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser