Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  skrattduvor??  (läst 4712 gånger)

bea

  • Inlägg: 790
skrattduvor??
« skrivet: 03 feb-08 kl 18:41 »
Hej undrar om det är någon här på forumet som har skrattduvor?
Skulle vilja lära mig lite mer om dessa samt få kontakt med någon som kanske har till salu!
Har letat på nätet men vill gärna få kontakt med någon som inte bor allt för långt ifrån kungsbacka/göteborgs trakten!

Mvh Bea

Sia

  • Inlägg: 1237
    • Dalarna
SV: skrattduvor??
« Svar #1 skrivet: 19 mar-08 kl 23:04 »
Dingleskolan i Munkedal har haft förut vet jag, men det är förstås en bit från Kungsbacka..
Lätthanterade fåglar, men lite tråkiga.
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

lantis

  • Inlägg: 137
    • Västmanland
SV: skrattduvor??
« Svar #2 skrivet: 13 apr-08 kl 00:23 »
Hej! Jag har skrattduvor men bor utanför Västerås. De är inte alls tråkiga, tycker de är helmysiga, jag har även påfågelduvor och diamantduvor, de är tråkiga.
 Skrattduvor är tama från födseln, jag har dem inne i huset, de är väldigt nyfikna och vill vara med och se vad som händer. Man kan sitta och hålla i dem och gosa med dem.
Skaffa dig skrattduvor, du kommer inte att ångra dig.

Ylva

  • Inlägg: 187
  • Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!
    • Uppland
SV: skrattduvor??
« Svar #3 skrivet: 05 maj-08 kl 22:49 »
Hejsan!
Jag är också intresserad av skrattduvor. För ca 10 år sedan hade jag ett helt gäng skrattduvor, både vita och beiga med svart halsring(heter det viltfärgade?) och de var mycket trevliga, tama och keliga och inte så högljudda. Nu har jag berättat för barnen om dessa duvor och jag måste ha låtit väldigt entusiastisk för nu är de helt sålda på tanken att ha duvor. Vi har haft undulater ett tag och de var jättetrista. Skrek som tokiga och hur mycket vi än försökte locka, pocka och umgås med dem förblev de helvilda och bara bet oss. Jag var mest intresserad av att höra om det var några andra här på Forumet som håller på med skrattduvor. Kanske föder upp till och med. Jag är tacksam för tips och råd och eventuell kontakt med uppfödare. Jag får väl försöka muta maken att snickra bur och voljär. Han är rätt duktig på kaninburar så det skall nog gå bra.

Hälsningar Ylva
Medelålders gift trebarnsmor som fyller hus och trädgård med västgötaspets, dalmatin, huskatt, gotlandskaniner, mellerudskaniner och dammråttor!

Jonte P

  • Inlägg: 131
SV: skrattduvor??
« Svar #4 skrivet: 12 feb-09 kl 14:51 »
Har inga skrattduvor än men de står på "önskelistan" sen ett oräkneligt antal år tillbaka. Var ganska nära att köpa ett par för ett par år sedan men lyckades hejda mig i sista stund eftersom det egentligen inte passade just då. Men en dag så...
Ekologisk småbrukare med lantraser (rödkullor, fjällnära, gutefår, ölandsgäss & åsbohöns)

Lycka

  • Inlägg: 4229
    • Ångermanland
SV: skrattduvor??
« Svar #5 skrivet: 12 feb-09 kl 15:04 »
Min kompis har .
De är fina att titta på :D
Hedemorahöns

Nettis

  • Inlägg: 2568
  • Smörblommans Siv
SV: skrattduvor??
« Svar #6 skrivet: 12 feb-09 kl 19:15 »
Jag har skrattduvor. Det är trevliga lugna fåglar som man kan ha både inne och ute. Mina är ute i hönshuset på sommaren och inne i huset på vintern. De har ett gott "skratt" men det störs man inte av tycker i vart fall jag då. Mina går i stora papegojburar med några kinesvaktlar som sällskap.

peppz

  • Inlägg: 751
    • Västergötland
SV: skrattduvor??
« Svar #7 skrivet: 13 mar-09 kl 18:56 »
Jag har skrattduvor. Det är trevliga lugna fåglar som man kan ha både inne och ute. Mina är ute i hönshuset på sommaren och inne i huset på vintern. De har ett gott "skratt" men det störs man inte av tycker i vart fall jag då. Mina går i stora papegojburar med några kinesvaktlar som sällskap.


Jag har oxå ett gäng, både nominata och vita och en rödbrokig.
Sommmartid bor dom ute i voljären och på vintrarna sitter dom innomhus i en rumsvoljär

älskar det runda mjuka kuttret och de glada skratten, det är när man vaknar till såna ljud som man vet att det kan bli en bra dag...
Kennel SweetCaileanz


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

395 gäster, 1 användare
Jona d

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser