Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Duvpest  (läst 915 gånger)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Duvpest
« skrivet: 22 okt-10 kl 22:07 »
Citera
SVA har den senaste tiden påvisat duvpest på flera vilda duvor från Mälardalen. Samtidigt rapporteras det om dödlighet bland duvor på flera håll, nu senast runt Eskilstuna och på Gotland.

- I Västerås har det varit en ökad dödlighet bland duvor men på övriga platser vet vi inte om det är en egentlig ökad dödlighet som gjort att vi fått in fler duvor eller om det är uppmärksamheten kring utbrottet som lett till att fler personer är vaksamma och skickar in döda fåglar, säger Gunilla Hallgren, veterinär, SVA.

http://sva.se/sv/undersida/Nyheter-fran-SVA/Vilda-duvor-drabbade-av-duvpest-/
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

547 gäster, 1 användare
Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser