Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  slamavskiljare,köpa eller bygga  (läst 3876 gånger)

ninni

  • Inlägg: 79
  • Ninnis Trädgård på Österlen
    • Skåne
    • ninnis trädgård
slamavskiljare,köpa eller bygga
« skrivet: 07 jan-07 kl 23:20 »
hej,skall ta hand om allt bdtvatten genom slamavskiljare,sen rotzon och sist damm,frågan är om man måste köpa eller har någon erfarenheten hur man bygger en slamavskiljare
           tacksam,ninni
En Permakultur trädgård med hög självförsörjningsgrad av grönsaker och frukt, en gård med kollektiv familjekonstillation; vi började bygga upp gården 2005 efter 10 års letande i hela Europa,idag är vi separerade med varsitt hushåll,för vår och våra 2 barns skull. välkomnar praktikanter etc mars-okt.

skipper

  • Inlägg: 76
Re:slamavskiljare,köpa eller bygga
« Svar #1 skrivet: 15 jan-07 kl 21:11 »
Dom flesta komuner brukar inte godkänna en hemma byggd slamm avskiljare, dom skall vara typgodkända..

Jag grävde ner en 900l 3-kammar brunn från fann-va teknik (SA 900)

Men det borde inte vara så svårt att tillverka en om man vill det, lite tipps på hur dom skall fungera kan kanske hittas på; http://www.fann.se/

// lasse


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

624 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser