Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hydralolja 32 eller 46  (läst 1125 gånger)

Lars-Göran

  • Inlägg: 743
  • Torup
    • Halland
Hydralolja 32 eller 46
« skrivet: 26 aug-23 kl 12:10 »
Skall byta på klyven antager att jag bör ta den tunnaste alltså 32 an och inte 46an ??
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor

fri

  • Inlägg: 2577
  • Fråga om du vill veta
    • Östergötland
SV: Hydralolja 32 eller 46
« Svar #1 skrivet: 26 aug-23 kl 12:59 »
Det beror nog på vad du har för klyv, Faxe ska ha ISO46
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"

torbjorn

  • Inlägg: 13767
    • Medelpad
SV: Hydralolja 32 eller 46
« Svar #2 skrivet: 26 aug-23 kl 22:24 »
Det beror ju också på under vilka förhållanden man ska använda klyven och i vilket skick den är.  Om man kräver att den ska fungera bra i riktigt sträng vinterkyla är det förmodligen inget annat än VG32 (eller ATF) som gäller, men kör man den mest bara i varmt väder så är det minst lika lämpligt med en mer trögflytande olja, i synnerhet om pump och andra delar i hydraulsystemet börjar vara slitna och ha större inre läckage än när de var i nyskick.
Men kolla också vad tillverkaren rekommenderar och följ den rekommendationen om den inte verkar vara helt uppåt väggarna eller det finns andra goda anledningar att avvika från den.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

327 gäster, 4 användare (1 dolda)
Assa, javill, morfarshammare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser