Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad hände?  (läst 855 gånger)

Mattons

  • Inlägg: 63
    • Västergötland
vad hände?
« skrivet: 03 nov-12 kl 18:25 »
När jag kom ut i lagården nu på kvällen var det en av korna som låg ner och såg trött ut och ville inte ställa sig när jag fodrade. Så jag fodrade klart och gick för att hämta termometern för att kolla tempen men då åkte tungan ut och ögonen rullade bak och så var hon död. Nån som har en aning om vad det kan vara?
Ardennerdriven heltidssjälvhushållare
Hovslagare

 

LenaP

  • Gäst
SV: vad hände?
« Svar #1 skrivet: 03 nov-12 kl 18:37 »
Agressiv kolimastit? Vasst, som vandrat t hjärtat? Mkt svårt att göra en dödsattest utan info runt ålder, laktation osv. Tråkigt iallafall. Har själv stått bredvid en ko som låg å idissla, föll åt sidan, krampa tio sekunder och sen död.. Jag tog det för vasst, den gången.  Hälsn Lena

Mattons

  • Inlägg: 63
    • Västergötland
SV: vad hände?
« Svar #2 skrivet: 03 nov-12 kl 18:43 »
Ja. Jag tänkte också på nått vasst. Hennes kalv har gått med henne hela tiden men den har inte sist något alls de senaste veckorna. Kon var runt tio år. Ja, det är alltid tråkigt men mest är jag nyfiken på vad som hände.
Ardennerdriven heltidssjälvhushållare
Hovslagare


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

752 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser