Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sepperande snålspolare?  (läst 833 gånger)

skalleperbowlhead

  • Inlägg: 27
  • galen skrotnisse som gillar att bygga prylar
    • Närke
sepperande snålspolare?
« skrivet: 22 mar-19 kl 15:41 »
hej. håller på o bygger husbuss för ofgridboende. har byggt sepparande torrtoa vilket enl mig funkar o duger mkt bra meen damen är inte lika förtjust o vill absolut ha en vanlig toa(suck) meen vad är man för konstruktör om man inte löser det. "happy wife happy life" så har någon byggt om en vanlig toa till sepparering? det sparar ju enormt mkt vatten. eller har nå bra ideer om det??  finnes förvisso färdiga att köpa med kostar ju lika mkt som hela jävla badrummet typ. mvh sp

Skogsvilde

  • Inlägg: 16890
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: sepperande snålspolare?
« Svar #1 skrivet: 22 mar-19 kl 15:55 »
Alltså... 

Jag skulle visa på hur mycket vatten som går åt var gång man spolar.
Stäng av vattnet till hemmadasset och låt henne bära från utkastaren utomhus.
Separetten kan man faktiskt ha viss spolning på.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

 

kretslopp

  • Inlägg: 2246
  • mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
SV: sepperande snålspolare?
« Svar #2 skrivet: 22 mar-19 kl 17:28 »
Det har funnits en extra ring med separering som lades ovanpå en vanlig toastol. Jag har också sett en modell där man hade en spann som var insvängd så den passade att ställa framför VC-stolen. Där hade dom flyttat fram sitsen och satt en lös plastbit som en slisk som styrde urinen till spannen. Jag har också monterat ett par stycken av modell Sepparett. Ingen var speciellt dyr.

Jag har en mulltoa med en extra sits, den har ett par klaffar som stänger når man reser på sig så man slipper se skiten. Om du då väljer att inte separera så kan du göra den till spåntoalett. Genom att ösa i an näva träpellet eller spån efter varje besök. Den blir luktfri och skvalpar inte.
Jag behöver den inte så det är bara att hämta.
Min telefon 0372 84263 / Inge
kretslopp


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

800 gäster, 6 användare (2 dolda)
xaelanar, Anders Flix, magnus55, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser