Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bruna Fläckar/missfärgningar på annars vita öronskivor!?  (läst 1118 gånger)

Lisa.isabelle

  • Inlägg: 2
    • Småland
Hej! En del av mina höns har börjat få bruna runda små fläckar/mörkare missfärgningar
på sina annars klarvita öronskivor/snibbar
Jag hittar ingen information om vad detta kan bero på
Det har varit lite kallar nu men de har inte haft köldskador på kam å slör
Och är jätte pigga annars
Är från en sluten besättning och framkläckta men har flyttat in i ett gammalt hönshus.. (korsning mellan åsbo och lohman )

Ja har inte sätt några löss loppor men ska ta en noggrannare koll ..

Jättetacksam för all fedback!!!

 

Madde_de

  • Inlägg: 1
    • Närke
SV: Bruna Fläckar/missfärgningar på annars vita öronskivor!?
« Svar #1 skrivet: 22 jan-18 kl 11:23 »
Hej!
Hittade din tråd nu när jag skulle skriva min fråga. Fick du något svar på vad det kunde vara? Vi är med om liknande nu fast det är bara vår tupp som blivit ”drabbad”. Han började få fläckar/missfärgningar på öronskivorna i november och nu ser det nästan ut som små sårskorpor som flagnar.. Ser inge roligt ut men han själv verkar helt obrydd.
Han ruggar nu och verkar dessvärre få hjälp av sida damer, ser ut som fjäderplockning och att de är på de nya piggarna som växer ut. Inte lätt att vara tupp i vår hönsgård just nu :( Han ser minst sagt bedrövlig ut..

Ska försöka lägga in en bild där man kan se öronskivorna. Tar tacksamt emot tips och idéer på vad det kan vara.
« Senast ändrad: 22 jan-18 kl 12:05 av Madde_de »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

590 gäster, 8 användare (1 dolda)
xaelanar, ärt, William, malbo, LimJans, larbri, per.martinsson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser