Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kan dom bo ihop???  (läst 1873 gånger)

Oskar 123

  • Inlägg: 466
    • Dalsland
kan dom bo ihop???
« skrivet: 29 dec-12 kl 16:46 »
kan Australiensiska Tofsduvor bo ihop med  Buchariska trumduvor ???
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: kan dom bo ihop???
« Svar #1 skrivet: 29 dec-12 kl 18:35 »
Mitt förslag är att du börjar med en fågelsort. Eftersom du bor i lägenhet så kanske någon finksort är lämpligt eftersom att de duvorna du valt behöver stora ytor.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Oskar 123

  • Inlägg: 466
    • Dalsland
SV: kan dom bo ihop???
« Svar #2 skrivet: 29 dec-12 kl 20:21 »
jag bor på landet också, det är så att vi bor i stan på vintern eftersom det är så mycket snö då.
men till våren ska vi flytta ut dit  :D
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: kan dom bo ihop???
« Svar #3 skrivet: 29 dec-12 kl 23:05 »
jag bor på landet också, det är så att vi bor i stan på vintern eftersom det är så mycket snö då.
men till våren ska vi flytta ut dit  :D
Jaha, men vem tar hand om fåglarna på gården om vintrarna då? när ni bor i stan?
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Oskar 123

  • Inlägg: 466
    • Dalsland
SV: kan dom bo ihop???
« Svar #4 skrivet: 29 dec-12 kl 23:15 »
grannen tar hand om dom?
det är så att pappa jobbar i norge i 2 veckor och är hemma i 3 veckor.
när han är hemma är vi där men när han är borta åker mamma, jag och min lillasyster till stan.
mina föräldrar tyckte att jag skulle ta med mina fåglar till stan men jag tyckte att dom inte skulle må bra när man flyttade dom hela tiden
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: kan dom bo ihop???
« Svar #5 skrivet: 30 dec-12 kl 00:11 »
grannen tar hand om dom?
det är så att pappa jobbar i norge i 2 veckor och är hemma i 3 veckor.
när han är hemma är vi där men när han är borta åker mamma, jag och min lillasyster till stan.
mina föräldrar tyckte att jag skulle ta med mina fåglar till stan men jag tyckte att dom inte skulle må bra när man flyttade dom hela tiden
Jaha =) Ja då är det ju inga problem om grannen kan ta hand om de. =)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

312 gäster, 1 användare
Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter



- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser